Avatar billede nidyahou Praktikant
19. juni 2008 - 15:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Traineestilling til unge udviklere

Hej eksperter.

Da jeg nu afslutter gymnasiet er jeg på udkig efter noget arbejde i nogle år. Jeg er en begavet fyr der interesserer mig for teknik og computer. Jeg har kodet forskellige sprog, og jeg er lærenem. Jeg har haft job som IT-supporter med tilhørende oplæring, og er altså autodidakt koder.
Så er mine kvalifikationer på plads.

Det jeg søger er en Trainee stilling hos firmaer der kunne være interesserede i at ansætte typer som mig. Jeg har ledt i div. job databaser, men jeg ved er garanteret et skod til at søge ordentligt efter sådan nogle ting, da jeg ikke rigtigt har erfaring med det.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om der var nogen af jer der kendte til firmaer der kunne trænge til en uopfordret ansøgning, eller som er på udkig efter typer som mig?

pfh. tusind tak - det betyder en verden.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
19. juni 2008 - 15:49 #1
hvor i danmark er du?
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. juni 2008 - 15:55 #2
Sjælland. Næstved, men jeg kan strengt taget tage til det meste af sjælland hvis det er der. Københavnsområdet i hvert fald.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juni 2008 - 18:51 #3
Jeg tror at det bliver svaert at finde noget godt. Det er ikke laengere de gode
.COM dage, hvor enhver der kendte 10 HTML tags kunne faa job som web udvikler. De fleste
firmaer vil kun vaere interesseret i at tage folk med en videregaaende uddannelse.
Der er uden tvivl undtagelser, men undtagelser kan jo i sagens natur vaere
svaere at finde. Generelt skal du nok satse paa smaa virksomheder, hvor chefen
selv ansaetter - han kan vaere ligeglad med formel uddannelse fordi han kan
checke om du kan noget - en ansat i personale afdelingen som ikke kan kende forskel
paa HTML og COBOL vil fokusere paa uddannelse fordi det kan vedkommende forstaa.
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. juni 2008 - 23:03 #4
yeah - I know. Det er vel også derfor jeg struggler sådan. Af og til kan der jo være virksomheder der er interesserede i at ansætte unge med flair til billige penge fordi de kan tænke i kode og programstruktur - og derfor er nemme at lære op i de sprog som de gerne vil lære dem op i, jeg hørte en udtale sig om at der af og til var sådanne muligheder for folk der afsluttede gymnasieuddannelser, og så tænkte jeg at det var en WIN-WIN situation, men det er klart at det er et fåtal der er interesserede. Jeg fortsætter bare med at lede så :)
Avatar billede vallemanden Nybegynder
19. juni 2008 - 23:33 #5
hvordan har du det med borland/codegear delphi ?
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. juni 2008 - 23:55 #6
Det er ikke det jeg er skarpest i. Jeg har sidder med Delphi 7 Enterprise og noget union pascal kodning, men jeg har mere kigget på VBscript syntaksen lægger sig mere op ad ASP som jeg har beskæftiget mig med i lang tid (både MySQL og Acces databaser). Det er nogle år siden jeg har set på delphi, men al programprogrammering interesserer mig sådant set.  Jeg var 15 da jeg sad og rodede med delphi hvor jeg lavede nogle små programmer som hjælpeapplikationer jeg brugte til et onlinespil.
Avatar billede cybermike Nybegynder
21. juni 2008 - 22:30 #7
Arne_v: Det passer simpelthen ikke det der! _INGEN_ kigger på hvad du har af uddannelse, derimod kigger _alle_ på hvad du har lavet før og hvem du har arbejdet for.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2008 - 22:47 #8
Hvis nogern har været på IT arbejdsmarkedet i 10-20 år, så er deres eksamens bevis
næppe det mest relevante at spørge om.

Men for dem med mindre erfaring er uddannelse meget vigtigt. Du slipper ikke igennem
personale afdelingens filter, hvis ikke du har en uddannelse. Og mange steder
vil dem ved noget om IT heller ikke ansætte en autodidakt. På et tidspunktet
bliver manglerne ved en autodidakt for synlige.
Avatar billede withoutshorts Nybegynder
09. juli 2008 - 12:25 #9
Hej Nidyahou
Godt gået og godt initiativ. Hvor gammel er du og hvad tager du i timen?
Avatar billede nidyahou Praktikant
09. juli 2008 - 21:57 #10
Jeg er 19 år. Jeg kan måske tilføje at jeg lige er gået ud af Næstved gymnasium HF med det højeste snit på 11.3 bare for at sælge mig selv ;) Timeløn er ikke noget jeg har spekuleret i. Hvis der er nogen der vil have mig er jeg altid villig til at samtale. For mig er det vigtigt at jeg får noget at lave som jeg interesserer mig for :)
Avatar billede nidyahou Praktikant
09. juli 2008 - 21:59 #11
jeg er ikke HF'er men ST'er institutionen hedder Næstved Gymnasium & HF.
Avatar billede withoutshorts Nybegynder
09. juli 2008 - 22:31 #12
Hej Nidyahou!
Har du mod på at kigge forbi København, nærmere bestemt Dragør på Amager v. Købehavn.
Vi kan jo lige se hinanden an og starte ud med nogle små-opgaver.

Jeg har et super spændende produkt, med masser af udviklingsmuligheder. Måske vi kan finde ud af noget.

Skriv evt. på sk@outzource.dk
Avatar billede nidyahou Praktikant
17. juli 2008 - 13:24 #13
lukker