Avatar billede 5551 Nybegynder
19. juni 2008 - 10:52 Der er 8 kommentarer

Har jeg virus ?

Har lige fået problemer med min HP dv5348ea bærbar. tastaturet fryser eller kommer op med genveje når jeg trykker på tasterne.
Har scannet dyret og kan se at der er virus i repair. IE kunne heller ikke starte op, men det fik jeg rettet ved at slette og så installere på ny.

Så regner jeg med at det ikke kan betale sig at genindstallere fra repair cd, da der er vira på selve HD.

Har jeg ret ?
Skal jeg formatere hele HD, og så starte på ny med at få fat i en XP + drivere fra HP ?

;***********************************************************************************************************************************************************************************
ANALYSIS: 2008-06-19 08:41:01
PROTECTIONS: 1
MALWARE: 26
SUSPECTS: 0
;***********************************************************************************************************************************************************************************
PROTECTIONS
Description                                  Version                      Active    Updated
;===================================================================================================================================================================================
AVG Anti-Virus Free                          8.0                          Yes      Yes
;===================================================================================================================================================================================
MALWARE
Id        Description                        Type                Active    Severity  Disinfectable  Disinfected Location
;===================================================================================================================================================================================
00139061  Cookie/Doubleclick                TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@doubleclick[1].txt
00139064  Cookie/Atlas DMT                  TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@atdmt[2].txt
00145457  Cookie/FastClick                  TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@fastclick[2].txt
00145731  Cookie/Tribalfusion                TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@tribalfusion[1].txt
00168056  Cookie/YieldManager                TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@ad.yieldmanager[2].txt
00168061  Cookie/Apmebf                      TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@apmebf[1].txt
00168076  Cookie/BurstNet                    TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@burstnet[2].txt
00168109  Cookie/Adtech                      TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@adtech[1].txt
00169190  Cookie/Advertising                TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@advertising[1].txt
00170556  Cookie/RealMedia                  TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@realmedia[2].txt
00171982  Cookie/QuestionMarket              TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\o12x3vm5.default\cookies.txt[.questionmarket.com/]
00172221  Cookie/Zedo                        TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@zedo[2].txt
00184846  Cookie/Adrevolver                  TrackingCookie      No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Cookies\kim_hedegaard@adrevolver[2].txt
00524045  Application/UltimateDefender      HackTools          No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Skrivebord\UDefender_Installer.exe
01209309  Generic Malware                    Virus/Trojan        No        0        Yes            No          C:\System Volume Information\_restore{BDBBC4E5-340F-44E9-B5C7-0940D7A1A3AD}\RP180\A0087040.sys
01211212  Spyware/SurfSideKick              Spyware            No        1        Yes            No          C:\WINDOWS\Driver Cache\i386\bass.dll
01211212  Spyware/SurfSideKick              Spyware            No        1        Yes            No          C:\WINDOWS\repair\exptask.dll
01271815  Adware/Zango                      Adware              No        0        Yes            No          C:\System Volume Information\_restore{BDBBC4E5-340F-44E9-B5C7-0940D7A1A3AD}\RP170\A0085687.exe
01271818  Adware/Zango                      Adware              No        0        Yes            No          C:\System Volume Information\_restore{BDBBC4E5-340F-44E9-B5C7-0940D7A1A3AD}\RP170\A0085689.exe
02517154  Adware/Henbang                    Adware              No        0        Yes            No          C:\Programmer\Win Stream plugin\tbhelper.dll
02901701  Application/DriveProteccion        HackTools          No        0        Yes            No          C:\System Volume Information\_restore{BDBBC4E5-340F-44E9-B5C7-0940D7A1A3AD}\RP157\A0084009.exe
02901701  Application/DriveProteccion        HackTools          No        0        Yes            No          C:\Documents and Settings\kim hedegaard\Lokale indstillinger\Temp\NI.UGDCDK_0001_N111M3107\setup.exe
02916239  Generic Malware                    Virus/Trojan        No        0        Yes            No          C:\System Volume Information\_restore{BDBBC4E5-340F-44E9-B5C7-0940D7A1A3AD}\RP170\A0085688.dll
02916240  Adware/IST                        Adware              No        0        Yes            No          C:\System Volume Information\_restore{BDBBC4E5-340F-44E9-B5C7-0940D7A1A3AD}\RP170\A0086605.dll
02917992  Adware/Zango                      Adware              No        0        Yes            No          C:\System Volume Information\_restore{BDBBC4E5-340F-44E9-B5C7-0940D7A1A3AD}\RP170\A0085685.exe
02919497  Adware/IST                        Adware              No        0        Yes            No          C:\System Volume Information\_restore{BDBBC4E5-340F-44E9-B5C7-0940D7A1A3AD}\RP170\A0085681.dll
02936971  Trj/Agent.IRI                      Virus/Trojan        No        0        Yes            No          C:\System Volume Information\_restore{BDBBC4E5-340F-44E9-B5C7-0940D7A1A3AD}\RP157\A0084055.dll
03007490  Adware/IST                        Adware              No        0        Yes            No          C:\System Volume Information\_restore{BDBBC4E5-340F-44E9-B5C7-0940D7A1A3AD}\RP170\A0085680.dll
;===================================================================================================================================================================================
SUSPECTS
Sent      Location
;===================================================================================================================================================================================
VULNERABILITIES
Id        Severity  Description
;===================================================================================================================================================================================

Hedegaard
Avatar billede bramming Nybegynder
19. juni 2008 - 12:21 #1
Ja, du har rigtig nok lidt snask inde på harddisken.
- Nu ved jeg ik hvorlænge den har kørt, men ellers er det jo meget rart, med en formatering og så en komplet og ren installation igen ;) ...

Nu ved jeg ik hvilket program du har brugt, men ellers prøv med:

Avast:
http://www.avast.com/eng/download-avast-professional.html
Hen den danske version derinde, og scan så din pc...

Hen evt. osse den nyeste adaware:
http://www.download.com/Ad-Aware-2008/3000-8022_4-10045910.html

Og rens ud, virker de to ik der, så lav en clean installation...
Avatar billede 5551 Nybegynder
19. juni 2008 - 12:55 #2
Kører AVG

Tak for hjælpen..
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2008 - 13:07 #3
Du kan også scanne med dette program
http://www.superantispyware.com/
Avatar billede Jensen DK Novice
19. juni 2008 - 14:48 #4
Det eneste rigtige er at køre den her anbefalede vejledning.ttp://www.eksperten.dk/artikler/1123
19. juni 2008 - 16:05 #5
19. juni 2008 - 16:07 #6
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 07:57 #7
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:44 #8
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.