Avatar billede svarrer Nybegynder
18. juni 2008 - 14:24 Der er 4 kommentarer

Ændring af Web.config debug

Hejsa..

Jeg har kigget lidt på Web.config og har fundet ud af at jeg muligvis kører på en uhensigtsmæssig måde.
i min web.config står følgende linie:
<compilation defaultLanguage="c#" debug="true" />, og så vidt jeg kan forstå er der absolut ingen grund til at køre med debug="true" i andre end udviklingsmiljøet.
Jeg vendte dette spørgsmål med en kollega der mente at hvis man ændrede den til false, ville man ikke få evt. exceptions vist, men blot få en alm IE errorpage (ala 404)
Hvilke mulige bivirkninger kan der være ved at sætte debug til false?

på forhånd tak for hjælpen ;-)
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. juni 2008 - 15:46 #1
Når du sætter debug="false" får du, som du selv siger, ingen fejlmeldinger. Dette er en god ting, når din asp.net app er i drift. Ellers risikere man at fejlmeddelelsen indeholder informationer som omverdenen ikke skal vide om (Connectionstrings o.l.). Ellers har det ikke nogen bivirkninger.

Så længe du udvikler på projektet bør debug stå til "true", ellers kan du ikke debugge dit projekt.
Avatar billede aaberg Nybegynder
18. juni 2008 - 15:46 #2
Det er muligt at siden har lidt bedre performance når debug er "true". Men dette er jeg lidt usikker på!
Avatar billede cmoz Praktikant
18. juni 2008 - 15:55 #3
Du kan læse her hvorfor debug=true ikke skal sættes i et produltionsmiljø, specielt mht. performance:
http://aspalliance.com/1341_The_Infamous_DebugTrue_Attribute_in_ASPNET.1
Avatar billede aaberg Nybegynder
22. juli 2008 - 13:20 #4
Fik du svar på dit spørgsmål?