Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2008 - 14:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Session bliver slettet?

Hej

Jeg har en betalings side som fungere med sessions. Problemet er at når en kunde indtaster sine oplysninger bliver de gemt i databasen med deres sessionID. Derefter betaler de via remote load til dandomain. Når betalingen så er godkendt bliver kunden så hentet igen fra databasen med det unikke sessionID. Dette fungere i 95 % af tilfældene, men sommetider bliver sessionID reset og en ny session starter med et nyt sessionID, samtidigt bliver andre session variabler slettet inden de kommer til fakturesiden hvor de skal hentes frem igen.

Jeg har prøvet at tjekke om det kunne være noget med sikkerheds indstillingerne at gøre, men hvis man ikke tillader cookies kommer man slet ikke til betalingsiden, dog har jeg lagt mærke til at når den fejler bliver en cookie der skulle gemmes heller ikke gemt.

Nogen der har en ide om hvad dette kunne skyldes?

Hilsen Michael
Avatar billede keysersoze Guru
18. juni 2008 - 14:33 #1
Der kan være mange årsager - en af de mere åbenlyse er, at når man kører på et system der deles af massevis af andre brugere (som jo er tilfældes på webhoteller) så er der mange andre der kan ødelægge dit system. Normalt plejer DanDomain - hvis det også er det webhotel du har - at være flinke til at tildele egne pools til de mere seriøse løsninger og det plejer at løse problemet.
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2008 - 14:59 #2
DanDomain bliver kun brugt til selve betalingen. Hvordan skulle det blive ødelagt af andre brugere?? Sitet ligger på vores egen server, dog ligger der også 5-6 andre sites på serveren.
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. juni 2008 - 15:14 #3
Kan du ikke sende sessionid'en med en tur til Dandomain og så læse den fra retur-url'en?
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. juni 2008 - 15:14 #4
.... Det giver dig jo ikke din Session tilbage, men du kan hente dine kundedata fra databasen igen..
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2008 - 15:18 #5
Jo det er selvfølgelig en mulighed, ville bare gerne vide hvorfor det er den bliver slettet/reset. :(
Avatar billede keysersoze Guru
18. juni 2008 - 15:20 #6
hvis andre brugere får iis til at gå ned dør application variabler også - det kan gøres på flere måder. Her en rimelig artikel om det; http://blogs.msdn.com/david.wang/archive/2005/09/19/Why_do_I_lose_ASP_Session_State_on_IIS6.aspx
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2008 - 16:43 #7
Smid begge et svar.
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2008 - 17:08 #8
svar :)
Avatar billede solle Nybegynder
21. juli 2008 - 23:24 #9
Ellers er brugerne bare langsomme nok til at sessionen udløber