Avatar billede levich Nybegynder
18. juni 2008 - 10:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Field codes i Word

Jeg har den engelsk version af Word, hvilket betyder, at når jeg indsætter denne field code { TIME \@ "d. MMMM yyyy"}, bliver f.eks. "18. June 2008" indsat i mit word-dokument.

Dette er sådan set fint, når jeg vil skrive et brev på engelsk.

Men, hvordan får jeg Word til at indsætte datoen på dansk vha. field codes?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
18. juni 2008 - 10:59 #1
Problemet kommer af, at feltet i selve teksten står til engelsk stavekontrol. Sørg for, at teksten står til dansk. Vælg feltet (eller Ctrl+A for at vælge hele teksten). Tast derefter F9 for at opdatere felter.

Månedsnavne og evt. ugedage i datofelter skrives automatisk på det sprog, som er valgt for teksten.
18. juni 2008 - 11:12 #2
Når du indsætter datokoden med funktionen: Indsæt->Dato og klokkeslæt...
kan du i dialogboksen vælge sprog.
18. juni 2008 - 11:17 #3
.... og for at svare på dit spørgsmål - du kan ikke formatere dig ud af det i feltkoden.
Det er indstilling for sprog, der styrer hvordan datoen vises.
Avatar billede levich Nybegynder
18. juni 2008 - 19:02 #4
Tak for de hurtige svar - jeg får dog først tid til at teste jeres svar i morgen.
Avatar billede levich Nybegynder
19. juni 2008 - 18:46 #5
lene-fredborg, dit svar virker perfekt. Læg venligst et svar.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
19. juni 2008 - 19:51 #6
Her har du et svar.