Avatar billede multicoder Nybegynder
16. juni 2008 - 11:15 Der er 1 kommentar

Fejlmeddelelser i Word dokumenter

Vi er begyndt at få en del fejlmeddelelser i Word, der har ikke tidligere været problemer med dokumenterne og vi har prøvet dem fra flere maskiner med samme resultat.

Alle dokumenter er oprettet fra samme skabelon, men den har været brugt i flere år uden problemer.

Eks på fejlmeddelelser:

1.Der er ikke tilstrækkelig hukommelse til at vise eller udskrive billedet.
Der er 2 billeder i toppen af dokumentet som bare bliver vist som 2 bokse.
De har virket.

2.En tabel i dette dokument er ødelagt. Sådan gendannes indholdet af tabellen:
Marker tabellen, og vælg Konverter tabel til tekst i menuen Tabel.

3.Hvis du åbner dokumentet, udføres følgende SQL-kommando:
men den skriver ikke hvilken kommando der er tale om.
Der er i øvrigt heller ikke brugt sql i dokumentet, der har heller ikke tidligere været benyttet brevfletning eller lignende.

Kan det eventuelt have noget at gøre med at vi er begyndt at opgradere til Office 2007. Det betyder at de samme dokumenter pt. bliver redigeret i både Office 2003 og 2007?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. juni 2008 - 16:29 #1
Se denne artikel (engelsk), som forklarer om noget at det, der kan give problemer med dokumenter - det kan tænkes, at den pågældende template er blevet korrupt:
http://word.mvps.org/faqs/apperrors/CorruptDoc.htm

Er det kun dokumenter baseret på den ene skabelon, der er problemer med?

Er der pladsmangel, der hvor dokumenterne gemmes? Hvis det er tilfældet, kan det resultere i korrupte dokumenter (dit punkt 2 om den ødelagte tabel er et tegn på et korrupt dokument – eller at dele af dokumentet er korrupt). Grunden til, at pladsmangel kan ødelægge dokumenter er, at Word (og andre programmer) skaber temporære filer i baggrunden. bl.a for at gøre det muligt at fortryde handlinger. Hvis der ikke er plads til disse temporære filer, kan dokumentet, man arbejder på, blive korrupt. Af samme årsag bør man f.eks aldrig arbejde direkte på dokumenter, der er lagret på flytbare medier (f.eks. memory-stick).

Vedr. 3: Advarslen om SQL-kommandoer kommer, hvis man åbner dokumenter, der er tilknyttet en datakilde (bruges til brevfletning). Det har ikke umiddelbart noget med de andre punkter at gøre. Så vidt jeg husker, blev denne advarsel introduceret i Word 2003 som led i øget sikkerhed.

Har I sat Word 2007 op til automatisk at gemme i Word 97-2003-format? Hvis I gemmer i Word 2007-format, vil der ske en konvertering fra Word 2007-format, hver gang i åbner i Word 2003, og det jo ikke utænkeligt, at det kan skabe problemer i dokumenter, hvis det sker igen og igen.