Avatar billede jimmy4650 Nybegynder
14. juni 2008 - 20:02 Der er 1 kommentar

TTL mv

Hej,

Jeg har lige fået godkendt 2 DNS servere hos DKH og det hele ser ud til at spille max og dog. Jeg har et sub domæne som driller.

Senariet er dette kl 14.00 virker adressen mail.xxxxxxxx.dk svare fint på nslookup og svare på web, kl 18.00 virker selv samme domæne hverken via NSlookup eller web. er det min TTL der er sat forkert eller er det min expire ?

TTL er 1 time det er Expire osse.

mail.xxxxx.dk er oprettet i DNS'en som en A record.
Avatar billede riversen Nybegynder
14. juni 2008 - 22:52 #1
TTL er jo den tid en record må caches hvor expire er hvornår zonen bliver ugyldig på sekundære servere, hvis den primære ikke kan kontaktes. Ingen af delen bør have indflydelse på problemer med dit domæne, hvis ellers ns serverne er tilgængelige.

Vil du oplyse domænet? samt evt. navn/ip på de ansvarlige dns servere.