Browser Based MMO, hvad er det smarteste?
Jeg går og leger lidt med idéen om at lave mig et online computerspil i BBMMO genren (se f.eks. www.travian.dk og www.ikariam.dk for eksempler), men jeg vil gerne være sikker på at den er så fremtidssikret som muligt, så ville høre ad om der er nogen der har erfaringer/råd de kan dele, i forhold til hvordan det bedst gribes an.F.eks. vil jeg gerne have lavet en WPF applikation på et tidspunkt, hvor der så er nogle flere muligheder end der er i browser udgaven, men den skal altså kunne snakke sammen med det online spil (som i, det er det samme spil, stedet man logger ind er blot forskelligt). Hvis jeg har planer om det, skal jeg så f.eks. skrive alle elementerne i spillet i webservices, og så bruge dem både i webdelen og i "offline" applikationen, eller er der en smartere måde at gøre det på?
Pt. er idéen i hvert fald at køre med en MS SQL db, hvori jeg også kører membership, så jeg har mulighed for at kombinere profiloplysninger og membership.
Men ja, jeg vil så forsøge at udvikle det her spil over det næste år eller to, og derefter skal der være plads i frameworket til at det fortsat kan udvides.
Så ja, nogen gode råd i forhold til hvad jeg i hvert fald skal tage højde for? :)