Avatar billede johny Nybegynder
14. juni 2008 - 14:00 Der er 3 kommentarer

Browser Based MMO, hvad er det smarteste?

Jeg går og leger lidt med idéen om at lave mig et online computerspil i BBMMO genren (se f.eks. www.travian.dk og www.ikariam.dk for eksempler), men jeg vil gerne være sikker på at den er så fremtidssikret som muligt, så ville høre ad om der er nogen der har erfaringer/råd de kan dele, i forhold til hvordan det bedst gribes an.

F.eks. vil jeg gerne have lavet en WPF applikation på et tidspunkt, hvor der så er nogle flere muligheder end der er i browser udgaven, men den skal altså kunne snakke sammen med det online spil (som i, det er det samme spil, stedet man logger ind er blot forskelligt). Hvis jeg har planer om det, skal jeg så f.eks. skrive alle elementerne i spillet i webservices, og så bruge dem både i webdelen og i "offline" applikationen, eller er der en smartere måde at gøre det på?

Pt. er idéen i hvert fald at køre med en MS SQL db, hvori jeg også kører membership, så jeg har mulighed for at kombinere profiloplysninger og membership.

Men ja, jeg vil så forsøge at udvikle det her spil over det næste år eller to, og derefter skal der være plads i frameworket til at det fortsat kan udvides.

Så ja, nogen gode råd i forhold til hvad jeg i hvert fald skal tage højde for? :)
Avatar billede ejldk Nybegynder
14. juni 2008 - 14:30 #1
Jeg vil sige at som det ser ud i dag, er der en masse af den slags spil, så hvis du virkelig vil ind på markedet, skal du lave noget virkeligt banebrydende, eller tror jeg ikke folk vil opgive deres andre spil, til fordel for dit.
Jeg tror også det er vigtigt at spillet er gratis. Da der er mange som ikke agter at betale for at få lov at spille et mmo på nettet.
Bare en tanke
Avatar billede johny Nybegynder
14. juni 2008 - 15:51 #2
Ah, jamen alt det der har jeg skam tænkt på. :) Jeg har selv været en hel del inde i den verden, og har en stor kontaktflade til den stadigvæk, med en masse mennesker der allerede gerne vil teste/spille det. Derudover har jeg inddraget mange BBMMO spilleres erfaringer med hvad der er godt/skidt i de nuværende spil, og er så kommet op med en masse nye idéer til spillet. Derudover vil en stor del af udviklingen af spillet blive baseret på community feedback, istedet for at ignorere spillerne, som det desværre er blevet en træls tendens for de firmaer der virkelig tjener penge på det.

Om alt det ovenstående er en opskrift på success ved jeg så ikke endnu, men ikke desto mindre vil jeg gerne gøre forsøget, og om ikke andet, så i det mindste lære noget i processen.

Men ja, spørgsmålet her handler egentlig blot om de tekniske løsninger, og ikke så meget om selve spillet. Nogen forslag til det? :)
Avatar billede ejldk Nybegynder
16. juni 2008 - 03:07 #3
Nej desværre.
På det område er jeg ikke så skarp, men det ved jeg der er manegandre herinde der er!
Men glæder mig da til at se det nye spil om et par år! ;)