Avatar billede knudj Nybegynder
13. juni 2008 - 19:12 Der er 7 kommentarer

lang tid om udprintning

hej  jeg har lige fået en ny printer -  Lexmark C 534 N  - laser/farver - fin maskine. Maskinen skal ikke kun bruges til billeder men også til biller og derfor undre det mig at et billede på  3 mb skal tage 8-10 at printe ud. Er der en speciel opsætning hvis en laserprinter skal printe billeder ud
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juni 2008 - 21:23 #1
Du skal nok holde billerne væk fra printeren ;-)

En korrekt C534n vil iflg. http://www.lexmark.dk/uncomplicate/product/home/253/0,7044,247481_401015_876964093_da_0_1,00.html skal første side komme ud på ca. 11 sekunder - så hvis dine "8-10" er sekunder, lyder det helt rigtigt.
SKULLE det nu være minutter, lyder det meget forkert - så er der helt givetvis noget galt.

Det mest oplagte jeg kan komme på, er hvis du køre via netkortet, og det ikke er sat korrekt op. Den vil f.eks. opføre sig sådan, hvis din default gateway står forkert - det skal være din routers IP adresse...
Avatar billede knudj Nybegynder
13. juni 2008 - 22:56 #2
sorry for stavefejl og udeladelser  -  ja det er billeder der tales om og det er desværre  minutter der regnes med.

printeren kører kun på en computer via usb så det kan ikke være netkort der står forkert.
Avatar billede leif Seniormester
13. juni 2008 - 22:58 #3
Jeg har før oplevet det ved bestemte driver versioner, vi havde faktisk en printer (Dog en anden producent) men hvor vi var nød til at gå tror det var 3 versioner tilbage.

Har du snakket med Lexmark ?
Avatar billede knudj Nybegynder
14. juni 2008 - 08:38 #4
ja jeg har kontaktet Lexmark men ikke fået svar endnu - jeg havde håbet på at der sad en der lige havde løsningen
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juni 2008 - 09:57 #5
Du kan prøve med et andet USB kabel.

Ifølge specifikationerne kører den USB2 - men det er ikke alle kabler der lever op til USB2 standarden, så hvis du har fået sat et USB1.1 kabel på, kan det være medvirkende årsag.
Avatar billede knudj Nybegynder
14. juni 2008 - 10:28 #6
hvordan ser jeg forskel på et usb1 og et usb2 kabel - usb udgangen på pc skal vel også være usb 2 - hvordan checker jeg det
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juni 2008 - 11:12 #7
Det kan være lidt vanskeligt, for det er ikke alle USB2 kabler der er mærket op. Det vil stå på pakningen når man køber det.

Om porten på PC´en er USB1.1 eller 2.0 kan sikkert undersøges med et væld af værktøjer. Jeg plejer bare at komme stikket i. Hvis det er en USB2 enhed der sættes til, plejer PC´en at komme med en information om at "denne enhed kan køre hurtigere, hvis du sætter den i en USB2 port".

Jeg vil antage at det også kan ses i enhedshåndteringen - men hvis man både har USB1.1 og USB2 porte, kan det være umuligt at se hvilke der er det ene, og hvilke der er det andet.