Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2008 - 19:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Zyxel og VPN

Hej

Jeg arbejder i et firma hvor vi skal have oprettet en VPN-tunnel til en kunde.

Mit spørgsmål er så.

Kunden har en stor Zyxel firewall ved ikke hvilken model og vi får installeret en zywall 5 af et IT-firma som så skal oprette en VPN-tunnel til den store Zywall så vi kan tilgå deres C5'er via fjernskrivebord. Jeg er jo så ikke bange for folk udefra kan tilgå vores netværk netop pga. VPN-tunnelen men hvad med vores kunde kan de så tilgå alt på vores netværk? eller vil der kun være åbnet for de porte der har med fjernskrivebordet at gøre?.

De skal nemlig ikke have adgang til noget hos os.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
12. juni 2008 - 20:01 #1
Det kommer helt an på hvordan det IT firma i har valgt opretter forbindelsen.

Sætter de bare 2 zywall op med VPN imellem, så vil alt være åben mellem de 2 netværk. Uden at kende zyxel særligt godt, vil jeg da antage at der også i zyxel zywall produkter, er en form for firewall, således at man kan begrænse hvad jeres kunde skal have adgang til.

Så husk at sige dette til jeres it leverandør at de skal begrænse så de kun kan komme på fjernskrivebordet til jeres C5.
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2008 - 22:18 #2
Okay for jeg vil være lidt ked af at begge netværk stod åbne over for hinanden.

Er der ellers nogen der kan komme med nogen input til dette?