Avatar billede radiohead Nybegynder
11. juni 2008 - 11:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genereringstid af kode og databasehandlinger

Hey

Jeg har ikke den store indsigt i optimering af kode(specielt ikke i forbindelse med SQL/database).
Derfor har jeg periodisk forsøgt at finde en måde at udregne genereringstiden af mine sider, så jeg kan bruge den som en guide til hvad der er godt, og hvad der er skidt.

Jeg har forsøgt med en timer i starten af en side og en timer i slutningen, men det er som om, den altid kommer med det samme resultat. I øvrigt synes jeg ikke den løsning fungerede ret godt sammen med masterpages der henter adskillige andre sider.

...Så kender i en god løsning, jeg kan bruge til at udregene tiden, mine siders kode tager om at blive genereret?

Helst VB i øvrigt
Avatar billede mcnovy Nybegynder
11. juni 2008 - 11:40 #1
ved ikke om det helt er det du søger,

men prøv at hente Firefox, og hent det add-on der hedder FireBug..
Avatar billede mcnovy Nybegynder
11. juni 2008 - 11:47 #2
der kan jeg bla.a. se at det har taget 1.52 sekund at henteog render denne side..
hvor at en Gallup-Statistik er skyld i 640ms af dem.
og at google ads i snit er ca 200ms om at loade på siden her.
og content blev hentet på ca 16ms.. (måske fordi jeg lavede et refresh.)
Avatar billede radiohead Nybegynder
11. juni 2008 - 13:32 #3
Med den garanteret billeder og andet content med i beregningen?
Avatar billede mcnovy Nybegynder
11. juni 2008 - 13:41 #4
Forstår ikke helt hvad du mener..??

men hvis jeg forstår dig rigtigt;
så kan du ikke se hvor lang tid den er om at lave et opkald til db, og modtage data nej..

Firebug deler det hele op i javascript, images, og content.
men hent det, det er den letteste måde at finde ud af om du kan bruge det..

plus at det altid er smart at teste en hjemmeside op imod andet en f.eks internet explorer, som desværre viser siderne, meget anderledes en hvordan de skal læses..
Avatar billede radiohead Nybegynder
11. juni 2008 - 15:15 #5
Nej jeg kan da egentlig godt forstå, at du ikke fattede min sidste besked. Det var da også det rene volapyk. :)
"Men den tager garanteret billeder og andet content med i beregningen?", skulle der have stået. Og det fik jeg jo svar på :)

Jeg tester skam altid siderne i alle browsere - IE er i øvrigt ikke alene om fejlene imo :o)

Jeg venter lige med at lukke (hvis der nu skulle komme et svar med noget kode, jeg kunne bruge)... Men du må gerne lægge et svar også.
Avatar billede radiohead Nybegynder
24. oktober 2008 - 14:34 #6
.