Avatar billede michael1234 Nybegynder
10. juni 2008 - 23:09 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Slette "stilhed"

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogen der kender et program der kan slette stilheden i starten af en optaget lydfil samt stilheden i slutningen af lydfilen automatisk? Plejer at klippe stilheden væk manuelt men synes det er et utroligt pillearbejde. Og vi snakker altså på en mere eller mindre professionel måde. Det skal være sådan at hvis numrene går over i hinanden så skal det ikke kunne høres! (har prøvet en funktion i programmet Exact Audio Copy der kan gøre det, men desværre synes jeg ikke at den er præcis nok) (det må gerne koste penge)
Avatar billede coderdk Praktikant
11. juni 2008 - 02:29 #1
http://audacity.sf.net/
Du skal vist bruge et band pass filter...
Avatar billede falster Ekspert
11. juni 2008 - 14:18 #2
Jeg er 97% på, at GoldWave kan noget smart i den boldgade.

Men det er mange år siden, at jeg havde lejlighed til at bruge en trial:

http://www.goldwave.com/
Avatar billede michael1234 Nybegynder
18. juni 2008 - 12:42 #3
Hej igen

Nu viser det sig at jeg måske slet ikke får brug for denne feature så jeg har ikke fået afprøvet de forskellige programmer, men nu ved jeg i hvert fald hvor jeg skal kigge hvis det igen bliver aktuelt. Tak for det, I må dele pointene.
Avatar billede coderdk Praktikant
18. juni 2008 - 12:50 #4
Du må gerne tage nogle selv :)
Avatar billede falster Ekspert
18. juni 2008 - 22:46 #5
Ligeså her.