Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
10. juni 2008 - 12:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udskrift af filindhold til default printer uden at se printdialog

Hvis man har en fil liggende på serveren, fx. Test.txt, er det så muligt via kode at få indholdet af denne fil printet på brugerens defaultprinter UDEN at brugeren skal bekræfte på printdialogboksen?

Grunden til denne funktion er, at brugeren skal tvinges til at printe ud samtidig med at en skærm med oplysninger bliver gemt i en database.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
10. juni 2008 - 12:46 #1
nej... det er IKKE muligt..
Avatar billede mcnovy Nybegynder
10. juni 2008 - 12:47 #2
Forestil dig hvordan annoncører ville udnytte den slags reklame muligheder..

der ville komme en udskrift, hver gang du besøger en ny webside..
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
10. juni 2008 - 14:54 #3
Det er rigtigt - jeg har også set det nævnt, at det var et sikkerhedshensyn, at man ikke kan gøre det!

Men har du et forslag til, hvordan man kan sikre sig, at brugeren der gemmer, faktisk også skriver en seddel ud? Jeg har søgt 'højt og bredt' her i dag, men der synes ikke mange forslag til det.
Avatar billede mcnovy Nybegynder
10. juni 2008 - 16:09 #4
der kan jeg desværre ikke hjælpe dig..
Avatar billede nielle Nybegynder
11. juni 2008 - 06:32 #5
Det kan du ikke sikre dig. Selv hvis hun forsøger at printe, kunne selve printern jo alligevel være i stykker for den sags skyld. Eller sedlen kunne blive væk.

Hvorfor er det så vigtigt?

Evt. kan du lave systemet sådan at brugeren altid efterfølgende kan udskrive seddelen hvis det ønskes.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
11. juni 2008 - 08:00 #6
Det er ifm. et arkivsystem, hvor den elektroniske registrering skal finde sted sammen med en fysisk mærkning (udskriften) af materialet.
Avatar billede simsen Mester
11. juni 2008 - 11:42 #7
neesgaard,

Forsøg at kigge på Crystal Reports... Jeg har fundet en funktion (vha. google) der kan printe en sådan ud uden dialog knappen popper op.

protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        //CrystalReport myReport = new CrystalReport();
        //CrystalReportViewer1.ReportSource = myReport;

        CrystalDecisions.CrystalReports.Engine.ReportDocument myReport = new ReportDocument();
        myReport.Load("c:\\CrystalReport.rpt");
        myReport.PrintToPrinter(1, false, 0, 0);
    }

mvh
simsen :-)
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
11. juni 2008 - 12:16 #8
Det lyder rigtig interessant! Problemet er blot, at jeg intet kender til Crystal Reports. Du skulle vel ikke kende et sted med en forståelig introduktion?
Avatar billede simsen Mester
12. juni 2008 - 09:10 #9
neesgaard

Nej det gør jeg desværre ikke. Jeg kender også kun så lidt til det, at jeg kunne teste ovenstående kode..........og det virkede..... Så du må selv igang med at google dig frem til noget :-)
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
12. juni 2008 - 09:32 #10
Ok - det gør jeg!

Lægger i svar?
Avatar billede simsen Mester
12. juni 2008 - 11:50 #11
Svar