Avatar billede tommyf Nybegynder
10. juni 2008 - 10:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Håndtering af brugerinput som findes i databasen

Jeg har en side, som består af en række opskrifter. Af forskellige grunde vil jeg gerne være sikker på at alle angiver ingredienserne korrekt når de taster dem ind og har derfor en mange-til-mange relation.

Tabel-ingredienser
id
navn
beskrivelse

Tabel-relation
id
ingrediensID
opskriftID
Mængde (ex 100)
mængdeangivelse (ex. gram/stk/andet)

Tabel-opskrifter
id
navn
... med flere

Hvordan gør jeg det lettest for brugerne at filøje en opskrift? Hvis de skal sidde og vælge blandt 600 ingredienser på en lang liste, er jeg bange for at skræmme dem væk.
Avatar billede w13 Novice
10. juni 2008 - 10:10 #1
Søg evt. på Ajax Autocomplete
Avatar billede tommyf Nybegynder
10. juni 2008 - 16:32 #2
Jeg forestillede mig nok mere et stort tekstfelt, hvor man bare skriver dem ind og så er der en funktion der tjekker hver linje for at se om den eksisterer i databasen.
Avatar billede w13 Novice
10. juni 2008 - 18:14 #3
Så skal du bruge AJAX i JavaScript. Har du styr på det?
Avatar billede tommyf Nybegynder
02. juli 2008 - 10:23 #4
Jeg er godt nok hoppet lidt let over den del :)
(Ved ikke lige hvad der sker med mine mails, de kommer åbenbart ikke allesammen frem)

Kan du pege mig i retningen af et eksempel?
Avatar billede w13 Novice
06. juli 2008 - 23:31 #5
Nej, det vælger jeg at lade være med, da jeg aldrig har set et acceptabelt, funktionelt eksempel. =)
Avatar billede tommyf Nybegynder
22. januar 2010 - 14:18 #6
Lukker og slukker