Avatar billede znopie Nybegynder
09. juni 2008 - 11:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

mdb problemer

Hej alle,

har problemer med at forbinde en side til min database.

db_STRING = Server.MapPath("E:/home/****.dk/db/acidcat_3.mdb")
MM_oConn_STRING = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & db_STRING

Den siger fejlen er:

Server.MapPath() error 'ASP 0172 : 80004005'

Invalid Path

/nyt/admin/connections/oConn_db.asp, line 32

The Path parameter for the MapPath method must be a virtual path. A physical path was used.

og så har en en fejl i /admin/

Database type: MS Access
Raw error message:
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xf50 Thread 0xb9c DBC 0xc7a8f3c Jet'.

Har hentet hjemmesiden på http://www.acidcat.com/acidcat/
Avatar billede softspot Forsker
09. juni 2008 - 11:52 #1
Du skal ikke bruge absolutte stier når du bruger Server.MapPath.

Prøv i stedet:

db_STRING = Server.MapPath("/db/acidcat_3.mdb")

eller også kan du bare skrive:

db_STRING = "E:/home/****.dk/db/acidcat_3.mdb"
Avatar billede znopie Nybegynder
09. juni 2008 - 12:11 #2
Får stadig den her fejl i min admin

Database type: MS Access
Raw error message:
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xf50 Thread 0x15bc DBC 0xb907584 Jet'.
Avatar billede softspot Forsker
09. juni 2008 - 12:15 #3
OK, jeg ved ikke præcis hvad den fejl skyldes, men et bud kunne være rettigheder til database-filen, altså at der mangler læse, skrive og/eller redigeringsrettigheder til mdb-filen. Er du sikker på at IUSR har disse rettigheder på serveren?
Avatar billede znopie Nybegynder
09. juni 2008 - 12:17 #4
Hvis jeg gør sådan her, så virker min hjemmeside, men administrationen kommer med samme fejl

strDatabaseType = "msaccess"
db_STRING = Server.MapPath("../nyt/acidcat_3.mdb")
MM_oConn_STRING = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & db_STRING
Avatar billede znopie Nybegynder
09. juni 2008 - 12:18 #5
Den har CHMOD 666
Avatar billede softspot Forsker
09. juni 2008 - 12:25 #6
Du kan ikke via dit FTP-program se, hvilke rettigheder brugeren IUSR har - det skal du ind på serveren for at se. De rettigheder som CHMOD viser, er FTP-programmets brugerrettigheder, hvilket med stor sandsynlighed ikke er IUSR.

At det fungerer med en anden sti betyder jo bare at den anden sti har rettighederne i orden til det formål du bruger databasen. Du er nok nød til at have fat i administratoren for serveren, så denne kan give dig de fornødne rettigheder...
Avatar billede znopie Nybegynder
09. juni 2008 - 12:47 #7
Har findet ud af det.

Skulle flytte den en mappe ned, altså så den lå i den allerførste mappe

Lig et svar og få lidt points
Avatar billede softspot Forsker
09. juni 2008 - 12:51 #8
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
12. juni 2008 - 22:08 #9
Tak for point :)