Avatar billede dingkee Nybegynder
09. juni 2008 - 09:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sort cmyk farve

Hej alle...

Jeg har fået en tilbagemelding fra mit trykkeri at sort farve i cmyk ny skal være under dette:

C: 50
M: 50
Y: 50
K: 100

Hvordan indstiller jeg det i photoshop, eller skal jeg indstille det i indesign?
Avatar billede prodic Mester
09. juni 2008 - 12:56 #1
Afhænger lidt af dokumentets opbygning.
Formoder at de vil have at sort tekst er den angivne sort, og du bør derfor lave indstillingen i InDesign.
Avatar billede dingkee Nybegynder
09. juni 2008 - 13:08 #2
hvad jeg kan forstå på dem - vil de ikke have nogle sorte værdier der er over de nævnte procent indstillinger...

Jeg kan sagtens rette baggrundsfarven i mit dokument - men jeg har indscannet nogle billeder til dokumentet - dem kan jeg bare ikke få ned på de nævnte værdier...

er det noget med color settings / color profile??
Avatar billede prodic Mester
09. juni 2008 - 13:45 #3
Jeg ville i dit tilfælde umiddelbart lege med Curves og af den vej opnå de maksimale CMYK-værdier. Det burde bringe dig tæt på målet.

Hvis du kan finde en farveprofil med max. 250% mætning(evt. en avis med 240%), så kan du formodentligt også komme den vej rundt.
Avatar billede dingkee Nybegynder
09. juni 2008 - 13:50 #4
Har lige fået melding tilbage fra trykkeriet - at de nu acceptere de højere værdier som de også har gjort tidligere...

Så sidder tilbage helt lost - men så skal jeg da ikk bruge mere tid på at få det fikset...

Hvis du har lyst til lidt points for din hjælp - smider du bare et svar :D
Avatar billede prodic Mester
09. juni 2008 - 16:45 #5
Lød umiddelbart også som en semi-underligt trykkeri, hvis de kun accepterede 250% mætning.

Du napper bare pointene selv. Ellers tak.
Avatar billede dingkee Nybegynder
10. juni 2008 - 07:58 #6
Gør jeg så... Tak for din tid...

Det er også et mystisk trykkeri...