Avatar billede abdulrich Nybegynder
08. juni 2008 - 13:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilke data bliver registreret?

Hejsa

Har lige oprettet et webhotel. Nu har jeg så fået en mail fra DK hostmaster, der beskriver for aktivering osv. Herudover er der i mailen nævnt noget omkring off. tilgængeligt data, og at man hvis man vil være anonym, skal man henvende sig på sin bopælskommune. Hvad er det noget data, og hvor "off. tilgængeligt" er det egentligt?
Avatar billede leif Seniormester
08. juni 2008 - 13:40 #1
Det er offentligt tilgængelig......

http://www.dk-hostmaster.dk/ -> Find .DK domænenavn

Men hvis du ikke har noget at skjule så hvorfor gøre det ?
Avatar billede leif Seniormester
08. juni 2008 - 13:43 #2
Men fx. ved en retssag eller lign. så vil de rette mennesker få det udleveret.
Avatar billede per-olof Nybegynder
08. juni 2008 - 13:46 #3
Hvis du vil vare anonym kræver det at:
"Beklager - lige nu har du ikke mulighed for at bede os om anonymitet via hjemmesiden. Send os i stedet et brev med dokumentation fra CPR-registret på, at du har fået navne- og adressebeskyttelse, og vi sørger for din anonymitet i vores Whois-database."

citat fra DK-Hostmaster
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 14:20 #4
Du spørger hvad det er for oplysninger,
det er navn, adresse og tlf. nummer man kan få oplyst hvis man, f.eks. gennem dk-hostmaster, søger på dit domænenavn.
Vær ikke bange for det. det er kun hvad man kan se i enhver telefonbog.
Avatar billede abdulrich Nybegynder
08. august 2008 - 06:52 #5
Vi skal have lukket skidtet. Mimimig er vist den, der svarer på mest præcist på det jeg spørger om.

Mimimig >> Smid et svar!
Avatar billede abdulrich Nybegynder
19. februar 2009 - 21:03 #6
Lukker