Avatar billede oo Nybegynder
08. juni 2008 - 10:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Erfaring med IP telefoni?

Jeg har ikke fulgt med i udviklingen mht. ip telefoni og jeg mangler derfor lidt vejledning.

Hvilken løsning/udbyder bør man vælge til et nyt hus, hvor der ønskes et eller flere faste numre?

Og...er IP telefoni stabilt nok til at være den eneste løsning for private, der ikke ønsker en teknikker rendende hele tiden?
Avatar billede videostabilizer Nybegynder
08. juni 2008 - 10:39 #1
Først om stabiliteten: IP telefoni er lige så stabil som din internetforbindelse; ingen internet = ingen telefon. Man må også leve med en lidt dårligere lydkvalitet men når det er sagt er der mange fordele, også ud over prisen på samtaler.

Overordnet vil jeg sige at; hvis man har mobiltelefon (for at sikre sig at man altid kan ringe), hvis man ikke driver virksomhed (og dermed kan leve med den lidt dårligere kvalitet og ikke har brug for fax) og har en god gedigen internenetforbindelse, SÅ er IP telefoni sagen.

Har man samtidig brug for at ringe internationalt, flytte sin telefon med i sommerhuset (kræver internet der også, naturligvis) og ønsker sig flere telefon nr (måske eet pr. familie medlem), SÅ er IP telefoni den eneste rigtige løsning.

Man skal ofre sig en god hardware IP telefon, jeg kan anbefale Snom 300 (http://www.z-upit.dk/eshop/product_info.php?cPath=2&products_id=40) og en god aftale hos en udbyder af IP-telefoni, ikke nødvendigvis hos sin internet udbyder. Jeg har Cybercity men bruger Telefin som udbyder for at få max frihed.
Avatar billede oo Nybegynder
11. juni 2008 - 23:06 #2
Tak for det gode og hurtige svar..