Avatar billede jespersahner Nybegynder
05. juni 2008 - 15:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tomcat - manglende adgang til manager

I min Tomcat har jeg problemer med at tilgå manager-applikationen, hvor jeg får fejlen:
HTTP Status 404 - /manager/
type Status report
message /manager/
description The requested resource (/manager/) is not available.
Apache Tomcat/6.0.16

Jeg kan dog godt åbne "Tomcat Web Application Manager" fra Tomcat-forsiden, hvor jeg har adgang til f.eks. mine Axis2-services.

Mere info:
Filen manager.xml er placeret i /conf/Catalina/localhost og indeholder:
<Context docBase="${catalina.home}/webapps/manager" antiResourceLocking="false" privileged="true" />

Der er så tilsvarende en mappe:
/webapps/manager
Avatar billede arne_v Ekspert
05. juni 2008 - 15:21 #1
En hurtig tester viser at linket paa forsiden hedder:

/manager/html

saa proev og aaben det.
Avatar billede jespersahner Nybegynder
05. juni 2008 - 15:52 #2
->arne_v:
Det giver flg.:
OK - Listed applications for virtual host localhost
/axis2:running:0:axis2
/:running:0:C:/Programmer/Apache Software Foundation/Apache Tomcat 6.0.16/webapps/ROOT
/manager:running:0:C:/Programmer/Apache Software Foundation/Apache Tomcat 6.0.16/webapps/manager
Avatar billede arne_v Ekspert
06. juni 2008 - 02:42 #3
Er det hvad du vil se eller ... ?
Avatar billede jespersahner Nybegynder
06. juni 2008 - 21:17 #4
->arne_v:
Jo, på selve siden er der et link til manager-applikationen, men linket virker ikke og giver ovennævnte fejl. Jeg kan med andre ord ikke anvende manager'en via Web-grænsefladen.
Avatar billede jespersahner Nybegynder
26. juni 2008 - 15:30 #5
->arne_v: Jeg fik vist glemt den her. Problemet har nok noget at gøre med, at Tomcat er bundled med min NetBeans. hvis jeg installerer Tomcat selvstændigt, fungerer det fint.
Smid gerne et svar som tak for interessen.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2008 - 03:14 #6
behold bare point her
Avatar billede jespersahner Nybegynder
28. juni 2008 - 19:32 #7
Tak for input, lukker spm.