Avatar billede nph12 Nybegynder
03. juni 2008 - 09:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

VBA: Vis/gem tekst

Hej
Er det muligt i VBA, at gemme og vise tekst i et Word dokument?
Avatar billede supertekst Ekspert
03. juni 2008 - 11:43 #1
Hvad tænker du helt konkret på?
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. juni 2008 - 13:57 #2
Jeg tænker helt konkret på, om det er muligt at gemme/vise tekst eller sider ud fra et kriterium.

Hvis jeg sætter en værdi i et Excel-ark, så skal den enten vise eller gemme en bestemt side eller tekst. Ex. hvis Excel-arket har værdien 0, så skal side 3 ikke vises, hvis den har værdi 1 skal siden vises.

Giver det mening?
Avatar billede supertekst Ekspert
03. juni 2008 - 14:32 #3
Hvordan forestiller du dig at en side i et Word-dok. skal vises eller ikke vises.
Hvad er formålet med dette - hvis jeg må spørge?
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. juni 2008 - 14:52 #4
Formålet er, at jeg skal sende noget materiale til forskellige modtagere, hvor det ikke er alle modtagere som skal havde alt.

Et lille eksempel:

En del modtagere skal have side 1-10, mens andre modtagere skal have side 1, 3-6, 8-10.

Giver det mere mening?
Avatar billede supertekst Ekspert
03. juni 2008 - 14:59 #5
Altså i forbindelse med udskrivning - papir eller fil?
Avatar billede nph12 Nybegynder
03. juni 2008 - 15:43 #6
Udskrivningen sker med brevfletning. I mit Excel-ark ved jeg godt, hvem som skal havde hvad.
Avatar billede nph12 Nybegynder
04. juni 2008 - 11:20 #7
Måske kan dette bruges. Jeg kunne evt. dele mit dokument op i nogle underdokumenter som jeg kan vælge at få samlet i "hoveddokumentet" eller ej. Kigger lige på det senere...

http://office.microsoft.com/da-dk/word/HP051876761030.aspx

Indsætte andre Word-felter i et IF-felt

Eksempel 1
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. juni 2008 - 11:32 #8
Hvis den betingelse, der er angivet i dette IF-felt, opfyldes, indsætter feltet INCLUDETEXT indholdet af det angivne dokument. Hvis du vil angive placeringen af og filnavnet på det inkluderede dokument, skal du bruge dobbelte omvendte skråstreger (\\) som vist i eksemplet. Hvis betingelsen ikke opfyldes, indsættes autotekstelementet "Copyright".

{ IF { MERGEFIELD Land } = "NY" "{ INCLUDETEXT c:\\worddok\\kontrakt.doc }" "{ AUTOTEXT Copyright }" }
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. juni 2008 - 17:35 #9
Jeg kan bare ikke få det til at virke. Den kan ikke finde filen. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede nph12 Nybegynder
05. juni 2008 - 19:01 #10
Jeg får hele tiden følgende fejl: Fejl! Ugyldigt filnavn.

Jeg kan ikke få fat i mit dokument. Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede jkrons Professor
06. juni 2008 - 09:18 #11
Husker du at have dobbelte backlslashes overalt i stien?
Avatar billede nph12 Nybegynder
06. juni 2008 - 09:56 #12
Ja. Nu har jeg fået til at virke med en fil. Jeg ved ikke om det er noget med filnavne de forskellige dokumenter har. Jeg prøver lige at lege lidt mere med det.
Avatar billede nph12 Nybegynder
07. juni 2008 - 13:11 #13
Nu kører det som det skal:-)
Avatar billede nph12 Nybegynder
08. juni 2008 - 12:06 #14
Lukker