Avatar billede larsne Nybegynder
29. maj 2008 - 15:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Route odbc forbindelser

Er det muligt at route en odbc forbindelse så en klient pc ikke forbinder direkte til en database server, men kommunikerer via en anden server?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. maj 2008 - 04:14 #1
Kun hvis middlewaren er tilgængelig via ODBC.

Altså:

app---->(ODBC)middleware---->(ODBC)database

Den er set en gang imellem for databaser der ikke tillader remote access.

Men idag vil:

app---->(web service)middleware---->(ODBC)database

nok være mere almindeligt (omend det stadig er en problematik arkitektur).
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2008 - 04:40 #2
OK ?
Avatar billede larsne Nybegynder
08. juni 2008 - 08:56 #3
Jeg søger egentlig efter et 3.parts middleware som uafhængig af hvilken applikation skal køre med odbc, kan route odbc forbindelsen over en bestemt server. Easysoft http://www.easysoft.com/products/data_access/odbc_odbc_bridge/index.html  har et sådant program. Egentlig er det ikke tiltænkt en sådan anvendelse fra easysoft's side, men det kan bruges. Problemet er bare at det koster 9000 kr. og det er der ikke penge til.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2008 - 20:53 #4
Jeg kender ingen gratis bridge.

Men du kan relativt nemt expose dit Data Access Layer som web service eller RMI server,
Avatar billede larsne Nybegynder
17. april 2009 - 12:59 #5
lukkes