Avatar billede lbaad Nybegynder
28. maj 2008 - 14:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gruppering efter week i discoverer

Hej

Jeg har en rapport, som ikke helt arter sig.

Jeg har en dato kolonne, hvor jeg gerne vil have gruperet på uge istedet.

Er der nogen måde, at gøre de på i discoverer?
Jeg har forsøgt, at skrive to_char(when, 'WW'), og det fungerer også i TOAD, men i discoverer, virker det ikke.
Jeg har lavet det som en custom folder i discover administrator.

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Lars
Avatar billede pgroen Nybegynder
29. maj 2008 - 09:09 #1
Nu har jeg ikke meget forstand på Discoverers finurligheder, men kunne en fattigmandsløsning ikke være, at oprette et view på tabellen, der også indeholder en "uge_nr" kolonne, defineret som to_char(when, 'WW')
- og så basere rapporten på dette view
Avatar billede lbaad Nybegynder
29. maj 2008 - 14:30 #2
Selvfølgelig - hvorfor tænkte jeg dog ikke på det. Det behøver jo ikke være så besværligt. Smid et svar pgroen.

Tak for hjælpen.

/Lars
Avatar billede pgroen Nybegynder
30. maj 2008 - 08:30 #3
"Det behøver jo ikke være så besværligt"

- jo da, ellers kunne konsulenthusene jo ikke tage sig så fyrsteligt betalt, som de gør .... :-)