Avatar billede lasserasch Juniormester
28. maj 2008 - 12:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Webside på flere sprog. Fremgangsmåde omk. oversættelse

Hejsa.

Jeg er ved at lave en webportal.

Den skal laves på flere sprog: Dansk, Engelsk og Tysk i første omgang.

Jeg er ved at overveje den bedste måde at håndtere flere sprog på. Jeg skulle helst ikke sidde og manuelt oversætte samtlige labels og andre tekster på sitet.

Hvordan gør man det normalt? Er der en officiel måde at gøre det på eller er der lige så mange måder som der er udviklere?

Jeg tænker lidt på at lave en void i en klasse og så ved page load køre denne void for hver tekst der skal oversættes. Sprogene kunne jeg så gemme i en tabel på sql serveren.

Lyder det helt forkert eller?

/Lasse
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2008 - 13:46 #1
Brug globalization - hele sprog-styringen er sådan set klargjort.
Avatar billede lasserasch Juniormester
28. maj 2008 - 14:01 #2
Kunne du give et eksempel? Jeg kan ikke lige se hvor jeg skal starte....

/Lasse
Avatar billede keysersoze Guru
28. maj 2008 - 14:10 #3
Der er ikke én måde at gøre det på - søg kig på lidt tutorials rundt omkring. Fx http://www.codeproject.com/Kb/aspnet/localizationByVivekTakur.aspx