Avatar billede banbib Nybegynder
27. maj 2008 - 16:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mange til én!

Hejsa,

Jeg har været så "smart" lave en indkøbskurv, hvor jeg gemmer et id(i dette tilfælde et telefonnummer) ud fra hver ordre, uden rigtig at tænke på at jeg skulle bruge noget statistik bagefter..

Jeg ønsker at se (via PHP) hvor mange gange en fra samme telefonnummer har bestilt noget på min hjemmeside.

I stedet for jeg skal hen og tælle i min database, kan jeg så på en eller anden måde lave en automatisk count() ud fra hvert nummer, uden at jeg skal hen og finde nummeret selv?

ex, jeg har 20 forskellige numre liggende derinde, men har i alt haft 90 ordre. Nogle af dem har bestilt mere end 1 gang (simpel matematik kan også regne dette ud). Jeg vil se hvad nr 12345678 har bestilt: 12345678 har bestilt 12 gange. men jeg vil ikk bare loope nummeret ud 12 gange også.

Nogen der har en smart metode at kun vise de forskellige numre en gang? Eller skal jeg gemme numrene i en tabel for sig selv`?
Avatar billede showsource Seniormester
27. maj 2008 - 16:52 #1
SELECT `tlfnr`, COUNT(*) FROM `tabel` GROUP BY `tlfnr`
Avatar billede showsource Seniormester
27. maj 2008 - 16:53 #2
COUNT(*) as `ialt`

ville jeg nok gøre...
Avatar billede banbib Nybegynder
27. maj 2008 - 17:49 #3
Argh ja, virker perfekt, og er utrolig simpelt!.. group gør alt, mange tak :) Smid et svar så får du lige pointsne
Avatar billede showsource Seniormester
27. maj 2008 - 20:25 #4
svar