Avatar billede bizcom Novice
26. maj 2008 - 07:50 Der er 1 kommentar

XSD, XML og C#

Jeg har et lille stykke arbejde som jeg godt kunne tænke mig at få vendt, så jeg får lavet den mest optimale løsning.

Det drejer sig overordnet om at få dannet XML ud fra forskellige skemaer, der "arver" fra hinanden.

1.
XSD skemaerne får jeg fra IT og Telestyrelsen og jeg vil gerne have lavet nogle C# klasser ud fra disse!
Har hørt at XSD.exe skulle kunne dette, men hvordan når de arver fra hinanden?

2.
Efterfølgende når jeg har udfyldt de nødvendige data, så vil jeg gerne have dannet XML filer af disse, med en validering opimod XSD skemaerne!

Er det noget der er lige til højrebenet eller hvad siger eksperterne?

Andre forslag?

Mvh. Henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
29. maj 2008 - 03:18 #1
re 1)

Hvad mener du helt præcist med:
  "arver" fra hinanden
?

Kør dog schemaerne igennem xsd og se hvad der kommer ud af det.

re 2)

Jeg kan ikke forestille mig at serializering af klasser genereret fra schema kan
producere XML som ikke validerer mod schemaet.

Men ellers kan du da lave en validering bagefter med en XmlReader.