Avatar billede boxe Nybegynder
25. maj 2008 - 19:54 Der er 1 løsning

Langsom NDAS filoverførsel

Hejsa.
Jeg har købt en Dane-Elec So Smart hardisk som fungerer som et mediacenter. Den kan en helt masse ting og er faktisk glad for den. Som tingene kører nu, suger den divx film og musik fra diverse PCere på netværkert og det går uden problemer selvom det hele kører trådløst. Selv når man ser store 7GB DVD ISO filer over netværket..

MEN så snart jeg skal til at overføre filer til den indbyggede harddisk (NDAS system), så går det SÅ langsomt!! Her snakker vi om et par timer bare for at overfører et enkelt DVD image.

Jeg bruger det medfølgende NDAS program fra Ximeta som mounter min SoSmart som en ekstra harddisk. Har læst en del steder at det er et kendt problem at overførsel til og fra NDAS går meget langsomt, og at man derfor hellere overfører via USB.

Hvad kan man gøre så det jeg ikke får grå hård at den langsomme overførsel ??  Jeg gider jo ikke flytte rundt på boksen og kabler hver gang jeg skal overføre noget..!?

På forhånd tak.
Avatar billede boxe Nybegynder
27. november 2008 - 18:03 #1
Ingen svar.. Lukker..