Avatar billede skamd Nybegynder
24. maj 2008 - 18:18 Der er 24 kommentarer

Router genstarter når jeg prøver at logge ind på den.

Hey alle..

Min router genstarter når jeg prøver at logge ind på web-pagen via 192.168.1.1.

Jeg har prøvet at resette den - men lige lidt virker det.

Nogen som har nogen idé til hvad der kan være gået galt?.

Jeg har prøvet at tage kontakt til min udbyder, men de ved ikke hvad det kan være og jeg har ikke kunnet finde nogen information på fora rundt omkring.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 18:22 #1
Lyder som om den er klar til de evige router-marker :)
Avatar billede justrace Novice
24. maj 2008 - 19:21 #2
Hvad er det for en kasse? og skriver du kun ip'en eller... ?
Avatar billede skamd Nybegynder
24. maj 2008 - 20:05 #3
Den er kun et par måneder gammel, så det håber jeg ikke.

Skriver kun ip'en.. Hvad mener du med hvilken kasse?..
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 20:10 #4
prøv at frakoble alt andet end routeren fra pcen prøv så igen med ip adressen
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 20:15 #5
ER det når du forsøger at tilgå routeren via computerens web-interface at du mener routeren genstarter??
Avatar billede skamd Nybegynder
24. maj 2008 - 20:19 #6
Hvad mener du med at frakoble alt andet fra pcen?.. hvis jeg forstår dig ret, ved at det kun er kablet der skal sidde i computeren, så har jeg prøvet det.

@helgec:  Lige præcis.. :-)
Avatar billede skamd Nybegynder
24. maj 2008 - 20:20 #7
Skal siges at det er en Linksys WRT54G
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 20:21 #8
jeg mener at det eneste kabel der er i routeren er kablet til pcen og det skal ikke sidde i wan stikket
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 20:28 #9
Jo men er skidtet så ikke modtagelig for konfiguration og dermed mulighed for at SAVE
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 20:30 #10
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 20:36 #11
Har du prøvet med telnet?
Avatar billede skamd Nybegynder
24. maj 2008 - 20:37 #12
@helgec: nejj - har jeg ikke kigget på. Kan ikke se relevansen? Jeg kan overhovedet ikke komme ind på min routers setup-page.. den resetter i det jeg prøver at logge ind. det er det, som er mit problem..

@gupe - Har jeg prøvet. virker ikke..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 20:40 #13
Og et andet patchkabel?
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 20:40 #14
OK!! Tænker
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 20:41 #15
DEr kom "thesheriff" først, det var også min tanke
Avatar billede skamd Nybegynder
24. maj 2008 - 20:51 #16
Ved patchkabel går ejg ud fra i bare mener et normalt internetkabel??..
Det har jeg ikke - Men har også prøvet at gøre det via min trådløse forbindelse, som jeg ikke har haft nogle probs med før..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 20:53 #17
Det kan du ikke regne med ved en nulstilling. Der skal du formentlig bruge et patchkabel (ja et "internetkabel").

Og telnet?
Avatar billede skamd Nybegynder
24. maj 2008 - 20:58 #18
Hvad mener du med telnet? ..

Skulle jeg prøve at fange et andet patchkabel og s prøve med det ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 21:01 #19
Ja det synes jeg bestemt, da det sagtnes kan være årsagen.

Man kan logge på routeren ved at bruge kommandoer i telnet/cmd.

Men prøv først om du kan pinge din router.

Kan du det, så prøv med telnet 192.168.1.1
Avatar billede skamd Nybegynder
24. maj 2008 - 21:03 #20
Kan sagtens pinge routeren.. Sidder også på nettet med routeren nu.. Kan bare ikke logge ind på den.

Hvad mener du med telnet 192.168.1.1 ?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 21:05 #21
I en kommandoprompt skriver du: telnet 192.168.1.1
Avatar billede skamd Nybegynder
24. maj 2008 - 21:10 #22
"der kunne ikke oprettes forbindelse til værten, på port 23: Forbindelsen blev ikke oprettet" ...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 21:11 #23
Tja eftersom du kan gå på nettet/pinge, så vil jeg sige, at den er færdig.

Men du kan jo bare bytte den, når den ikke er ældre.
Avatar billede skamd Nybegynder
24. maj 2008 - 21:13 #24
Så er det at kvitteringer er en god ting at have :-)... Pis os..