Avatar billede epson1670 Nybegynder
21. maj 2008 - 18:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløs router til 100 meter indendørs

Hvilke modeller findes der, som ikke bare på papiret, men også i praksis kan sende 100 meter uden større tab i signalstyrke igennem vægge osv.

Jeg har kun fundet den her indtil videre:

http://eldanmark.dk/edb/pc_tilbehoer/netvaerk/amitech_108mb_traadloes_router_superg_1175_da.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
21. maj 2008 - 19:38 #1
Jeg er sikker på at hvis du læser dit spørgsmål, så vil du kunne se hvor tåbeligt det i virkeligheden er.

For hvad er "i praksis". Jeg er sikker på at de vægge, lofter og rum man finder der hvor du bor er helt anderledes end de vægge lofter og rum man finder hos mig og hos alle andre mennesker i hele verden. Jeg tror ikke på at der findes to adskildte lokationer i verden der er helt ens og dermed kunne sammenlignes.

Problemet er at trådløse signaler er meget følsomme over for det miljø de udsendes i. Dette igen betyder at en router f.eks. kunne række 500 meter hos mig mends den kun ville kunne række 2 meter hos dig. Der findes bygninger, der er konstrueret således at trådløse signaler ikke kan gå gennem væggene (nogle gange gøres dette endda med vilje).

Der findes, med andre ord, INGEN i hele verden der vill kunne pege på en løsning, der med sikkerhed ville kunne fungerer hos dig. Der findes heller INGEN i hele verden der ville kunne garenterer dig at den du selv har funder fungerer i praksis og hvis du kan finde nogen der vil give dig den slags garentier, så ved de enten ikke hvad de taler om eller også har de ikke forstand på hvad de taler om.
Avatar billede epson1670 Nybegynder
21. maj 2008 - 20:27 #2
Den nuværende router kan godt sende og modtage, men hastigheden er (500 KB /  8 KB =) 62,5 gange langsommere end det, vi har betalt for, nemlig 4 mbit. Routeren koster i dag cirka 200 kr, hvis den ellers produceres mere. Det er denne linksys model:

http://alatest.dk/linksys_befw11s4/firewalls_og_bredbandroutere/Priser/pp-123119,72/

Så forholdene kan næppe være helt eledige, når en forældet router trods alt fungerer og efter gammel krypteringsmetode (wep) og sendingsmetode (b-standarden). Jeg bliver nødt til at købe en ny router, men hvad kan anbefales?
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2008 - 17:23 #3
Det at den nuværende router fungerer eren god indikation på at den nye også vil, dog stadig ingen garenti hvis den nye router anvender en anden standard og dermed en anden frekvens. Et frekvens skifte vil ´teoretisk kunne betyde at der kommer mindre igennem, simpelthen fordi forholdene på stedet er dårlige for netop den frekvens.

Mit første råd ved køb af ny router er at kikke sig godt for, især hvis man kikker på en af de nyere standarder som N standarden der, som jeg husker det, lover længere rækkevide og gode båndbredder. Ved nye standarder skal man huske at kontrollerer og det faktisk er en standard som flere understøtter eller om det bare er en producents bud på en standard.

Så bør man, efter min mening gå efter gode velrenomerede produkter fra f.eks. Linksys eller zyxel. Jeg har selv haft forskellige bokse fra begge og har været tilfreds med dem begge.

Hvis man kan få en aftale om at tingene kan byttes igen hvis det ikke giver de lovede hastigheder er det godt. Her skal man huske at man reelt max kan regne med halvdelen af den til rådighed værende båndbredde. G standarden der lover 54 Mb hastig giver derfor max 26 Mbit download og har man over 20 bør man være tilfreds. Test hvordan det ser ud fra alle de steder hvor du vil have en maskine stående og beslut dig så