Avatar billede chrm Nybegynder
21. maj 2008 - 15:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sysprep vista

hej eksperter.

jeg prøver at sysprep en vista maskine så jeg kan lave et backup img.

men under opstart af den syspreped maskine får jeg en fejl der lyder:
Det var ikke muligt at parse eller behandle den automatiske svar fil for overførsel[specialize]. De indstillinger der er angivet i svarfilen kan ikke anvendes fejlen blev registreret under behandling af indstillinger for komponenten [microsoft-windows-deployment]

jeg bruger ingen svarfil og master computeren er ny installeret unden updates eller sp1
der er installeret et par programmer.
fra kommandopromten skriver jeg: c:\windows\system32\sysprep\sysprep.exe /quiet /generalize /shutdown /oobe
for at starte sysprep.

jeg har prøvet flere forskellige ting så som med sp1, med updates, anden maskine ect. er lidt på bare bund.

har dog fået det til at køre på en nyinstalleret maskine hvor der ikke er fortaget nogle ændringer men så kan det jo ikke svare sig

på forhånd tak >.<
Avatar billede chrm Nybegynder
02. juni 2008 - 09:45 #1
løst
Avatar billede chrm Nybegynder
02. juni 2008 - 09:46 #2
s
Avatar billede jacobsen72 Nybegynder
15. oktober 2008 - 10:24 #3
Hej

Har samme problem, hvad var din løsning.
Jeg har en Vista som jeg har gjort færdig, og kørt en sysprep på, og har prøvet bare at lade den starte op igen efter sysprep, og så kommer den fejl som du har beskrevet.
Har bruggt samme parametre undtaget /quiet.

På forhånd tak :-)
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
12. august 2011 - 16:02 #4
ja jeg kunne også godt tænke mig at høre løsningen