Avatar billede mandolin Nybegynder
21. maj 2008 - 08:15 Der er 1 kommentar

Knasende og hakkende lyd i Vista

Hej alle.

Jeg har netop købt denne bærbare http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=432319&searchArea=products&Soegeord=acer+extensa+4220. Den er valgt da jeg er studerende og primært skal bruges til skole, der var derfor ingen grund til en high spec maskine.

Dog vil jeg gerne kunne høre musik på den i ny og næ imens jeg surfer eller arbejder. Problemet er, at min musik knaser og hakker når jeg f.eks. scroller eller bruger tab tasten. Dvs. ved en smule øget aktivitet opstår der 2-5 sekunders knasende lyd. Dette gør sig i øvrigt også gældende ved divx afspilning og streaming.
Jeg har opdateret til de nyeste AC97 drivere og diverse andre drivere er up to date. Problemet vedstår dog stadigvæk. Jeg har læst rundt på nettet og fundet, at mange har oplevet dette problem , dog uden at der findes en entydig løsning på dette.
Nogen skyder skylden på Intel motherboardet og andre på vistas manglende evne til at samarbejde med HDD'ens drivere.
Jeg har forresten Vista Basic.

Er der nogen der har et forslag, til hvad der kunne være galt?
Avatar billede graf Nybegynder
27. maj 2008 - 14:45 #1
Mere RAM er en mulighed. Et eksternt lydkort fx. Creative X-fi en anden.

Nulstil lydkortet en tredie. Dvs. hvis der stillet på equalizerfunktionen, kan der forekomme "knas" og lignende.

Hvor meget RAM er der installeret?