Avatar billede keldjacobsen Nybegynder
20. maj 2008 - 09:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mangler funktion i indsat excel i word

jeg har lavet en skabelon i word hvor jeg har insat et tomt regneark (til beregninger) det man ser inden man klikker sig ind på det er det man kan arbejde inden for, altså ikke kunne rulle ned og til siderne.
hvordan opdater jeg alle felterne som jeg har lavet i word på 6 sider på en gang.
p.s et ekstra spørgsmål
kan man linke fra en celle i excel arket i word over til et felt i word eks.summen at arbejdet vord til en plads i word sakbelonen eks. typografier overskrift 7
Avatar billede be_nice Juniormester
20. maj 2008 - 18:11 #1
Det er muligt at indsætte en kæde fra dit "indsatte" Excel ark i Word, til et sted i teksten i din Word fil - flg. er sakset fra Word hjælp:
-----
Oprette et sammenkædet objekt eller et integreret objekt med eksisterende oplysninger
Fra en Microsoft Excel-fil
Åbn det Microsoft Word-dokument og det Microsoft Excel-regneark, som indeholder de data, der skal oprettes et sammenkædet eller integreret objekt fra.
Skift til Microsoft Excel, og marker derefter hele regnearket, et celleområde eller det ønskede diagram.
Klik på Kopier .
Skift til Word-dokumentet, og klik derefter på det sted, hvor oplysningerne skal vises.
Klik på Indsæt speciel i menuen Rediger.
Hvis du vil integrere objektet, skal du gøre et af følgende:
Klik på Indsæt kæde for at oprette et sammenkædet objekt.
Klik på Sæt ind, hvis du vil oprette et integreret objekt.
Klik i boksen Som på elementet, der har ordet "objekt" i navnet. Klik f.eks. på Microsoft Excel-regneark-objekt.
Bemærk!  Hvis du sammenkæder data fra et regneark og markerer indstillingen Bevar kildeformatering, og opret kæde til Excel, vil de sammenkædede data have samme formatering som i kildefilen i Excel. Hvis du markerer indstillingen Brug samme typografi som destinationstabel, og opret kæde til Excel, formateres de sammenkædede data med den tabeltypografi, der som standard bruges i Word.
Uanset hvilken indstilling, der benyttes, kan du ændre formateringen af det sammenkædede objekt i Word-dokumentet. De formateringsændringer, du foretager, bevares, når data opdateres i kildefilen.
-----
Sig til hvis du ikke kan få det til at fungere
/Be_Nice
Avatar billede keldjacobsen Nybegynder
21. maj 2008 - 06:09 #2
jeg kender godt det du skriver, jeg har sat det ind men brugerne skal kun skrive i de celler som jeg har "låst op" for det kan jeg også men i word dokumentet sidder arket og der kan de rulle (inde i arket) ned via pilende og når de går ud af arket er de der hvor de klikket ud, jeg vil have at man kun kan arbejde i det "vindue/ billed" som man se inden man klikker sig ind i arket sådanne at det er låst og ikke kan rulle eller bruger f.eks pillende til at komme andre steder i arken men kun blive i det billedet som jeg "bestemmer".
Avatar billede be_nice Juniormester
21. maj 2008 - 17:57 #3
Hej igen - det er der også råd for:
-->Dobbeltklik på dit Excel ark indsat i Word
-->Højreklik på fanen i Excel arket
-->Tryk på "Vis programkode" - nu åbner vinduet med Microsoft Visual Basic (måske kender du dette?)
-->I boksen "Properties" er der et felt ved navn "ScrollArea" - i feltet til højre for dette angiver du det område du vil tillade brugerne at bevæge sig i. F.eks. A1:G6
-->Luk Microsoft Visual Basic
-->Tilpas dit Excel vindue til det valgte område.
BEMÆRK - du er nødt til at udvide dit Excel vindue med +1 række og kolonne - dvs. at hvis du angiver området til A1:G6 som i mit eksempel, skal du vælge vinduet til at vise til og med række 7 og til og med kolonne H - ellers virker det ikke efter hensigten.
Sig til hvis du ikke kan få det til at fungere.
/Be_Nice
Avatar billede be_nice Juniormester
21. maj 2008 - 18:18 #4
Du kan godt "nøjes med" at få vist det præcise område - f.eks. A1:g6 - således at du slipper for den "irriterende" tomme række og kolonne ved ovenstående.
-->Dobbeltklik på dit Excel ark indsat i Word
-->Højreklik på fanen i Excel arket
-->Tryk på "Vis programkode" - nu åbner vinduet med Microsoft Visual Basic (måske kender du dette?)
-->I boksen "Properties" er der et felt ved navn "ScrollArea" - i feltet til højre for dette angiver du det område du vil tillade brugerne at bevæge sig i. F.eks. A1:G6
-->Luk Microsoft Visual Basic
-->Tilpas dit Excel vindue til det valgte område
-->Tryk på "Funktioner" og vælg "Indstillinger"
-->Fjern flueben i felterne "Vandret rullepanel" og "Lodret rullepanel" - disse findes under fanen "Vis" der normalt kommer frem som førstevalg.
-->Luk Excel arket og nu får du kun vist det angive område og "almindelige" brugere har ikke mulighed for at gå til andre placeringer i Excel arket. Det kan dog omgås ved at fjerne de beskrevne spærringer, ligesom man kan "snyde" Excel til at gå til en specifik celle.
Håber at dette hjælper dig videre.
/Be_Nice
Avatar billede keldjacobsen Nybegynder
21. maj 2008 - 19:38 #5
det var lige det der skulle til, mange tak for hjælpen
p.s er der en liste/ hjælpe funktioner i denne menu,
jeg har været der før men hvad jeg kan se er det en stor mundfuld at lave koder så vis der er eks. eller guides ville det hjælpe