Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
19. maj 2008 - 16:45 Der er 11 kommentarer

GeForce 8800 GT dobbelt dvi problem

Hej

Jeg har for en måneds tid siden købt mig en ny computer. Jeg kan dog ikke få billede både på min computerskærm og fjernsyn på samme tid.
Min skærm virker i begge DVI udgange på grafikkortet, og fjernsynet gør også, men hvis jeg har begge i på samme tid, kan den kun finde den ene. Ellers siger den bare at der er 'intet input' på den ene. Jeg har installeret de nyeste drivere fra nvidia og prøvet at sætte opløsningen ned på minimum. Stadig uden held. Jeg har prøvet på både Vista og XP.
Jeg kan få det til at virke hvis jeg bruger en VGA omformer og så til VGA indgangen i mit TV, men ellers kan det ikke lade sig gøre. Der er ikke HDMI i fjernsynet, så jeg kan heller ikke gå den vej.

På forhånd tak for hjælpen

Venlig hilsen
Peter
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. maj 2008 - 06:35 #1
Når du hverken bruger vga- eller hdmi-indgang på dit tv, hvad bruger du så?
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
20. maj 2008 - 07:01 #2
der er også DVI indgang på fjernsynet, det bruger jeg.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. maj 2008 - 07:05 #3
Hvilket TV har du - mærke/model?
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
23. maj 2008 - 17:32 #4
Det er et Prosonic DORA42
Avatar billede thesheriff Nybegynder
23. maj 2008 - 17:39 #5
Umiddelbart vil jeg sige, at din DVI-indgang ikke virker, men måske den skal aktiveres i opsætningen?
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
23. maj 2008 - 18:24 #6
Det er jo det der er lidt mærkeligt, det var også det jeg tænkte... men når den nu virker hvis jeg bare nøjes med at sætte DVI til, altså istedet for computerskærmen...
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 07:18 #7
Hvilke indstillinger har du i nVidia Controlpanel?
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
24. maj 2008 - 08:50 #8
jeg mener bare det er standard indstillingerne. Jeg kører med 1280*1024, jeg har prøvet at sætte det ned, for at se om det hjælper, men stadig intet...
Er der noget specielt du tænker på?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 08:53 #9
Ja under Display->Setup multiple displays.

Har du valgt at bruge begge skærme?
Avatar billede peterdamgaard Nybegynder
24. maj 2008 - 09:12 #10
Ahh, okay - jamen den finder slet ikke den anden skærm, og heller ikke hvis jeg søger efter den. Jeg kan kun vælge single display. Dog i XP finder den en til skærm, men der sker ikke noget når jeg sætter noget over på den.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
24. maj 2008 - 12:14 #11
Har du mulighed for at låne en anden skærm, sådan at du kan prøve med din computerskærm + låneskærm for at udelukke kompatibilitetsproblemer med din Prosonic?