Avatar billede tos Praktikant
19. maj 2008 - 14:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

iMac - Lokalnet på tværs af lokationer

Hej,
jeg vil gerne dele dokumenter + printer med en anden iMac bruger (begge leopard). iMac's står på 2 fysiske lokationer (Herning og Køge).

Kan man det og (meget gerne) hvordan?

/Torben
Avatar billede asn24 Nybegynder
20. maj 2008 - 01:04 #1
Den eneste måde jeg lige kunne forestille mig det kunne virke på umidelbart er med Apple .mac's "Back to my mac", selvom jeg aldrig selv har prøvet det..
Avatar billede aeblenet Nybegynder
20. maj 2008 - 06:13 #2
En printserver med gobal-IP adresse.
-ellers er den vist ikke mulig. Den dér!
Avatar billede sd8220 Seniormester
30. maj 2008 - 17:12 #3
Hejsa

Dokumenter kan du sagtens dele.

Du skal jo bare forbinde fra den ene Mac til den anden: og her er én mulighed at bruges googles ssh-filesystemm. Det sikrer, at du logger ind ved hjælp af ssh og  monuter den "fjerne" maskines disk(e).

Hvordan man deler printer, ved jeg ikke lige - men mon ikke , det er muligt. Evt ved hjælp af noget VPN (hvorigennem du selvf også får adgang til diskene)

sshfs og en grafisk adgang (Macfusion) finder du her:  http://www.sccs.swarthmore.edu/users/08/mgorbach/MacFusionWeb/

Held og lykke med det.

/Sebastian