Avatar billede epson1670 Nybegynder
15. maj 2008 - 12:08 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

50 meter netværkskabel til internet

Den trådløse forbindelse har bevist, at den godt nok rækker så langt, men med en meget lav hastighed, hvorfor jeg er interesseret i et 50 meter netværkskabel med stik i begge ender.

Kan det lade sig gøre uden et for stort tab, og hvor købes en sådan RJ45?

FX RJ45-50 på 50 meter duer vist ikke iflg. dette link http://www.gamersgear.dk/shop/50-meter-netkabel-301p.html
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2008 - 12:11 #2
Det andet, du selv har fundet er udmærket, der menes med fra PC til PC, der skal bruges et krydset kabel.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. maj 2008 - 12:35 #3
De er alt for dyre hos PH-Computer - dette kabel er meget billigere:

http://www.shg.dk/p/800188
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2008 - 12:51 #4
thesheriff->>Derfor skrev jeg også, at den spørger selv fandt, er udmærket til brugen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. maj 2008 - 12:56 #5
@peet-49: Hvis du havde brugt edbpriser.dk fra starten, så ville du også have kunnet anbefale det endnu billigere.

Hvad er det med dig og PH-Computer? :)
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2008 - 16:30 #6
thesheriff->> du vil gerne lev op til dit navn! Du henviser næsten altid til SHG, er det måske anderledes.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. maj 2008 - 16:37 #7
Jeg henviser altid til edbpriser.dk, men foreslår shg.dk, hvis jeg bliver adspurgt om et godt netfirma.

Samme som jeg fraråder getmore.dk.

I dette tilfælde var shg.dk så billigst, og jeg lagde det direkte link.

Men hvorfor linker du altid til PH-Computer? Du har vel ikke interesser deri?
Avatar billede epson1670 Nybegynder
15. maj 2008 - 17:57 #8
shg havde for ca. 3-4 år siden et dårligt ry i forhold til reklamation og service, men det var vist kun ganske få sager og stod slet ikke i forhold til, hvor mange kunder de rent faktisk leverer til om året. Men i dag køber jeg gerne hos dem og har gjort det tit.

Men tilbage til emnet: En kollega sagde, at 50 meter ikke var nok pga. loftet snor sig meget, hvor ledningen skal løbe. Men umiddelbart kan jeg ikke finde 100 meter ledninger? Er 100 meter ikke også forbundet med et stort tab af båndbredde?

(måske bedre og langt billigere at købe en kraftigere trådløs forbindelse til at sende 32,4 meter i luftlinie frem for 100 meter kabel)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. maj 2008 - 18:41 #9
Du kan godt trække 100 m kabel, men så nærmer du dig også maxlængden.

100 m kabel:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=19832&searchArea=&Soegeord=

RJ45 stik:

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=163724&searchArea=products&Soegeord=rj45

Krimptang (kan evt. lånes af en bekendt):

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=199637&searchArea=products&Soegeord=rj45

Du kan også købe kablet afmålt inkl. stik hos din lokale el-installatør.

Om du kan bruge et AP eller trådløs router, kommer jo an på dit behov, samt de fysiske forhold.
Avatar billede epson1670 Nybegynder
16. maj 2008 - 08:38 #11
OK, 100 meter kræver altid krimptang og stik, og jeg formoder det gælder vel også for qxl auktionen. Hvis thesheriff svarer, så kan jeg fordele pointene.
Avatar billede epson1670 Nybegynder
16. maj 2008 - 08:45 #12
hovsa, oprettet andet emne til uddeling af de sidste 40 point til thesheriff.
Avatar billede epson1670 Nybegynder
16. maj 2008 - 08:47 #13
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. maj 2008 - 08:48 #14
Hvis ikke du selv vil rode med krimptang (det er ret let), så kan du som sagt få din lokale elinstallatør til at lave et patchkabel i den ønskede længde til dig.

Det forudsætter naturligvis, at du ikke skal trække kablet igennem væg el.lign :)
Avatar billede epson1670 Nybegynder
16. maj 2008 - 08:57 #15
Du siger noget, jeg lige havde glemt :) Ja, krimptangen kan ikke undværes, da det jo skal igennem loft og væg uden stik-størrelsen skal bestemme hullernes størrelse.
Avatar billede epson1670 Nybegynder
16. maj 2008 - 09:00 #16
Min kollega mener, at vi skal have en elinstallatør til det frem for gårdmanden (jeg blev i den sammenhæng bedt bedt om at finde den laveste kabelpris og derfor dette emne). Men der er helt sikkert meget at spare ved at gøre det selv - så meget at det må være løsningen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
16. maj 2008 - 09:06 #17
Der er heller ikke noget i det, så det kan du sagtens lave selv :)

Her er en god vejledning:

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php
Avatar billede epson1670 Nybegynder
16. maj 2008 - 09:42 #18
takker :)
Avatar billede smitten1 Nybegynder
16. maj 2008 - 10:46 #19
peet, vel fordi der er en reel forskel på om man linker til egen butik, eller blot en man har gode erfaringer med. Og jeg forstår ikke du bliver stik fornærmet fordi man nævner det.