Avatar billede coladrenge Nybegynder
15. maj 2008 - 09:51 Der er 2 kommentarer

timeout fra MsSQL

Hej

Jeg har skrevet et lille program som sammenligner data i 2 databaser - men nogle gange får jeg en timeout pga af den lange tid som serveren er på at retunere et svar. I nogle af tabelelrne ligger der 92 mio records :). Men hvad sker der når jeg får en timeout - holder forespørgslen op med at køre eller ? for jeg oplever tit at hvis jeg kører forespørgslen igen så får jeg meget hurtigt et svar.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2008 - 10:13 #1
Mener du webbaseret? Så det er din webside, der giver timeout?

Det hurtigere svar du får er nok fordi din sql-server har cachet nogle af dine data i RAM.

Skal du køre webbaseret, så må du jo sikre dig at du ikke kan overskride den givne timelimit.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
16. maj 2008 - 20:37 #2
hey coladrenge

Når du får en timeout bliver selve processen som kører forespørgsel termineret, dvs. den stopper alt aktivitet!
Nu siger du at det ligesom er hurtigere 2. gang, det er svært at svare på hvad det lige kan skyldes, det kan være flere ting.

Har du forespørgslen så post den her :)

Og evt. prøv med lidt profiler og performance monitor, man kan snildt ha en process som timer out uden der overhovedet er diskaktivitet.
I det hele taget er det meget svært at besvare sådan "lige" :)