Avatar billede koden Novice
15. maj 2008 - 07:07 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Have bestemte sider fremme altid

Intet sigende overskrift...ved det. men kunne ikke finde på andet.

På mit arb. har jeg flere ting åbne i hvert sit browser vindue. Det kan værer intranet (flere forsk. sider), citrix applikationer o.s.v.

det er browser vinduer jeg hele tiden bruger og vender tilbage til.

Men de drukner i alle de andre programmer og browser vinduer jeg har åbnet (det kan nemt være 20 vinduer).

Findes der ikke et smart program, hvor man kan have de faste browser vinduer liggende for sig selv og resten som man plejer?
Sådan at man nemt kan finde de faste vinduer frem.

Vi kører explorer 6 men selv med 7'erens faneblade dur det ikke helt.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. maj 2008 - 07:35 #1
Hvad er problemet med at bruge faneblade?

Du kan jo sætte IE op til at skulle starte op med x antal faneblade åbne.
Avatar billede koden Novice
15. maj 2008 - 08:05 #2
for det første må vi ikke bruge explorer 7 og for det andet når man har 20 faneblade åbne, så kan man ikke læse hvad der står på faneblad.

Men jo det var en mulighed, da man jo kan åbne de 5 faste vinduer først og ved hvor de er.

Men jeg søger noget der skiller de 5 faste vinduer helt ud fra alle de andre.
Avatar billede abruscato Nybegynder
15. maj 2008 - 08:10 #3
Prøv at højreklikke på din proceslinie og vælg "Egenskaber" og herefter "Gruppér beslægtede knapper på proceslinien" (Sådan er det ihvertfald i WinXP) og læg mærke til hvordan billedet af proceslinien ovenover ændrer sig - Er det sådan du gerne vil have det?
Avatar billede koden Novice
15. maj 2008 - 08:23 #4
Også en mulighed som jeg også har brugt. Men igen skla jeg huske at åbne de 5 faste først og hvis de går ned af en eller anden årsag, så skal alt ned o.s.v.

Altså... nu skal jeg heller ikke gøre problem større end det er.
Men det kunne være der fandtes noget smart, ud over det der findes indbygget i explorer..
Alt+tab er prøvet...bare for at ingen kommer med den også :-)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
15. maj 2008 - 08:27 #5
Løsningen kunne jo være, at have IE åben mere end 1 gang, med den første indeholdende kun de 5 faste faneblade.

Bare sørg for, at Gruppér beslægtede knapper på proceslinjen er slået fra.

Men hvis I har så restriktive regler, er det måske det smarteste at tage en af jeres IT-folk i hånden og forklar hende problemet, så I sammen kan finde en tilladt løsning.

@abruscato: Brug ae, oe og aa ellers kan vi ikke læse hvad du skriver :)
Avatar billede abruscato Nybegynder
15. maj 2008 - 08:29 #6
Jeg ved ikke lige hvad der gik galt i mit indlæg... Sorry.. :)
Avatar billede koden Novice
06. august 2008 - 10:13 #7
ok...ikke rigtig noget at komme efter ud over det jeg allerede kender. Send bare svar
Avatar billede koden Novice
13. august 2008 - 11:14 #8
jeg tager den lige op igen....nogen nye ideer.
Jeg kan tilføje at det jeg kunne bruge var at jeg har 5 explorer vinduer og så program lotus notes, som jeg hele tiden bruger. derudover har jeg tit 10 andre explorer vinduer åbne.

Så hvis jeg på en eller anden måde kunne samle notes og de 5 explorer vinduer et sted, vhvor jeg hurtigt og nemt kan finde dem.

Når jeg starter pc op sørger jeg selvfølgelig for at disse 6 ting startes først.
Men de ligger og fylder....

bemærk kan ikke køre explorer 7

Det jeg leder efter er nok et lille program der kan gøre det. har prøvet alle de andre muligheder.
Avatar billede koden Novice
18. august 2010 - 13:21 #9
tiden er løbet fra dette spørgsmål :-)