Avatar billede keldjacobsen Nybegynder
13. maj 2008 - 20:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

tilbuds autonummering i word

jeg er igang med at lave en master i word til medarbejderne i vores firma så alle bruger den samme i tilbud, men jeg er kommet til en væg som i kan løse for mig, når man åbner skabelonen "tilbud" er der ikke noget nummer, dette skal først ske når man trykker "gem som" først her skal den have et nummer f.eks 1002 når den næste gemmes 1003 men kun når man gemmer.
p.s der kan godt være flere på samme skabelon.
og jeg er ikke superbruger i koder så skrive gerne lidt "dumt"
mange tak
Avatar billede rvm Nybegynder
13. maj 2008 - 20:52 #1
Prøv at søge under fakturanummer - så kommer f.eks. denne: http://www.eksperten.dk/spm/295760
Avatar billede keldjacobsen Nybegynder
13. maj 2008 - 21:02 #2
ja jeg har læst den men har svært ved det med sub osv. jeg arb.normal i excel og word og ikke i makro og koder jeg ved ikke hvor der skal være de koder (teksten) jeg bruger word 2003 .
Avatar billede keldjacobsen Nybegynder
13. maj 2008 - 21:26 #3
ja jeg har læst den men har svært ved det med sub osv. jeg arb.normal i excel og word og ikke i makro og koder jeg ved ikke hvor der skal være de koder (teksten) jeg bruger word 2003 .
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2008 - 10:49 #4
Du kan lave en "nummerrulle" i word, som styres via en makro, når du åbner word-dokumentet. Det har jeg lavet til min gamle arbejdsplads i Word 97, men det virker stadig i word XP.
Alle 100 medarbejdere brugte den samme nummerrulle både til breve og andre dokumenter

makro:
Private Function HentJNr$()
Dim Nrfil$
Dim text_$
Nrfil$ = "C:\din sti\nummer-office97.doc"
WordBasic.ScreenUpdating 0
WordBasic.FileOpen Name:=Nrfil$
text_$ = WordBasic.[GetFormResult$]("nummer")
WordBasic.SetFormResult "nummer", WordBasic.[LTrim$](Str(WordBasic.Val(text_$) + 1))
WordBasic.FileSave
WordBasic.FileClose
WordBasic.ScreenUpdating 1
HentJNr$ = text_$
WordBasic.ViewPage
End Function

nummerrulle kan jeg sende til dig på en mail, hvis du er interesseret i det