Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 11:16 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Mistet alle mails i Indbakke

Åh nej. Jeg har mistet samtlige mails i min Indbakke i Outlook Express!

Jeg har her i weekenden installeret virusprogram. Under installationen sagde pc´en, at der ikke var nok plads, så jeg fulgte pc´ens anbefalinger mht. at finde plads (bl.a. komprimering). Dernæst opdaterede jeg til Internet Explorer 7. Da jeg åbnede min Indbakke, var samtlige mails væk?

Er der nogen, der har en idé til, hvor jeg kan finde mails´ene? Kan man evt. genskabe dem? Desværre var der en del vigtige mails iblandt.

Mvh. Jette
Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 12:30 #2
Det er da vist en noget bekostelig affære for en fattig studerende som mig. Er der ikke et eller andet med at mails´ene er gemt på pc´en under *.pst eller lignende?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. maj 2008 - 12:34 #3
Prøv at søge efter *.pst
Husk at søge i skjulte filer og mapper.

"Normalt" ligger de her: C:\Documents and Settings\*Dit brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{En masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express
Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 13:13 #4
skal man så importere hele filen "Outlook", eller?
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2008 - 13:15 #5
nu er det jo kun 135 kr. Men det er meget vigtigt at du ikke abejder på computeren før du har fundet en løsning, og at du hurtigt starter med at fjerne noget du ikke skal bruge så der er mere plads.
13. maj 2008 - 13:21 #6
Outlook gemmer data i en pst-fil.
Outlooke Express opererer med en dbx-fil for hver postmappe. (F.eks. Indbakke.dbx)
Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 13:48 #7
Jeg fik det da til 90 dollars :-(. Jeg forsøger lige de forskellige muligheder...

Skal jeg så søge efter *.dbx i stedet for *.pst?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. maj 2008 - 13:51 #8
Sorry, ja, jeg har skrevet forkert.  :-(

Prøv at søge efter *.dbx
Husk at søge i skjulte filer og mapper.

"Normalt" ligger de her: C:\Documents and Settings\*Dit brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{En masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express

Se efter hvilke .dbx filer der ligger denne mappe.
Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 14:18 #9
Jeg har fundet indbakke.dbx fra idag samt fra 11/3. Vil det sige, at jeg kan få fat  i mails indkommet før 11/3 ved at importere?
Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 14:29 #10
Hvordan importerer jeg indbakke.dbx fra 11/3? Hvor skal jeg angive placeringen?
Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 14:31 #11
Er det mon OE6-lagringsmappe, jeg skal bruge?
Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 15:15 #12
Sidste spg.: Hvordan kan jeg skrive placeringen i den boks, hvor man skal angive placeringen? Jeg kan ikke skrive noget der?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. maj 2008 - 16:52 #13
Det nemmeste vil nok være at flytte de mails du har liggende i din nuværende indbakke til f.eks. mappen "Kladder".

Det gør du ved at åbne Outlook Express -> Indbakke -> Rediger -> Markér alt -> Rediger ->  Flyt til mappe -> Vælg mappen "Kladder"

Herefter lukker du Outlook Express igen, og går ind i mappen C:\Documents and Settings\*Dit brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{En masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express og sletter indbakke.dbx fra i dag.

Indbakken fra 11/3 skal nu kopieres ind i stedet for den slettede mappe.

Når du så åbner Outlook Express igen, skulle alle dine gamle mails gerne ligge i Indbakken.

Dem du flyttede til Kladder, kan du så flytte tilbage til Indbakken, og alle dine mails er samlet igen.
Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 20:30 #14
Men når du skriver, at indbakken fra 11/3 skal kopieres ind i stedet for den slettede mappe, mener du så, at jeg skal gå ind i Outlook express og importere filen? Eller skal jeg gøre noget fra placeringen C:\Documents and Settings\*Dit brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{En masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express ?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. maj 2008 - 22:31 #15
Jeg mener den skal ligge i C:\Documents and Settings\*Dit brugernavn*\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{En masse tal og bogstaver}\Microsoft\Outlook Express med navnet Indbakke.dbx

Nu hedder den sikkert Indbakke(1).dbx eller lign.
Efter du har slette den nye skal du omdøbe den gamle til Indbakke.dbx
Så burde Outlook Express åbne den næste gang du åbner programmet.
Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 22:59 #16
Aha... Jeg troede, at jeg skulle importere selve Indbakke.dbx til mailprogrammet
Avatar billede rozeroze Nybegynder
13. maj 2008 - 23:00 #17
eller dvs. importere Indbakke(1).dbx
Avatar billede vejmand Juniormester
14. maj 2008 - 00:08 #18
Det er muligt du kan importere den, jeg synes bare det andet er lettere....
Avatar billede rozeroze Nybegynder
14. maj 2008 - 00:36 #19
Det virkede. Super.
Avatar billede rozeroze Nybegynder
14. maj 2008 - 00:39 #20
Tusinde tak for ekspertisen.
Avatar billede vejmand Juniormester
14. maj 2008 - 01:30 #21
Velbekomme.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
14. maj 2008 - 01:32 #22
Sådan lukker du dine spørgsmål:
Hvis du har fået et tilfredsstillende svar, lagt som "Svar":
Markér navnet i boksen nederst til venstre på den/dem som har hjulpet, og klik på "Accepter"

Hvis du har fået et tilfredsstillende svar, lagt som "Kommentar":
Be om et "Svar" fra den/dem som har hjulpet og følg frengangsmåden herover.

Hvis du ikke har fået et tilfredsstillende svar, og spørgsmålet er "dødt", sender du selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer.

Hvis du selv har løst problemet, sender du også selv et "Svar" som du efterfølgende accepterer. Her er det en god ting at skrive løsningen, så andre efterfølgende kan have glæde af svaret.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2009 - 15:35 #23
Jeg har fået et frygteligt problem, der ligner ovenstående: Ku ikke bruge OE6. Blev rådet til at slette ud-bakken, og det var også ok, så kunne jeg bare ikke modtage.
Blev så rådet til at slette indbakken (efter at ha været på serveren og konstateret, at den var ok).
Så slettede jeg indbakken og genstartede - og nu er alle mails siden 2002 væk.
Kan de genskabes?
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2009 - 15:44 #24
Har arbejdet med det her siden kl 9 i morges, og så pludselig lyset: mappen lå i papirkurven !!!