Avatar billede johny Nybegynder
13. maj 2008 - 11:09 Der er 4 kommentarer

Hvordan laver man moduliserede programmer? (C#/WPF)

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, men har simpelthen ikke kunnet finde det nogen steder.

Jeg er pt. igang med at lave en WPF client i et client/server program, og der ville jeg gerne kunne programmere forskellige moduler ind i, så knapperne til de forskelige moduler dukkede op hvis de var installeret. Jeg vil dog helst helt undgå at det er noget der bliver disabled ved manglen af en dll fil eller noget i den stil, men rettere, at det ligger i filen, og derfor ikke er til stede hvis man ikke har valgt det modul.

Jeg vil altså med andre ord gerne have en client der kan bygges op af moduler, hvor elementerne fra de forskellige moduler kun er til stede hvis modulet er der. Men hvordan designer man sådan noget? Nogen gode forslag/links?
Avatar billede coderdk Praktikant
13. maj 2008 - 11:27 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
14. maj 2008 - 04:17 #2
http://www.eksperten.dk/artikler/1164 er tættere på !

Disse links dækker generel .NET, men har du nogle specifikke issues med WPF ?
Avatar billede johny Nybegynder
14. maj 2008 - 10:47 #3
Ja og nej. Jeg har pt. lavet et lodret tabcontrol i venstre side (har måttet bruge RotateTransform for at opnå det), med ToolBars i, som jeg så har buttons på. Dette regner jeg dog med at udskifte med båndet fra Office 2007 (som jeg lige pt. ikke kan huske hvad hedder), men problematikken vil nok blive den samme, nemlig at de forskellige moduler ikke nødvendigvis har et helt tab for sig selv, og hvordan kan man så styre hvad der skal ligge hvor?

Jeg vil jo netop bare smide nogle moduler ind i en subfolder, og så tilpasser programmet sig selv til ændringen. Det er vel ikke noget jeg kan se i designeren?
Avatar billede johny Nybegynder
14. maj 2008 - 10:50 #4
Og lige et lille ps. Via af nogle videre links fra dem coderdk gav, blev der nævnt at der er noget helt nyt i .NET 3.5 der kan hjælpe med netop dette, og hvis det ellers er godt nok lavet, tror jeg næste hellere jeg vil benytte mig af det?

Nogen der ved lidt om hvad det går ud på? Eller ja, har en reel erfaring/viden om hvorvidt det er brugbart eller ej. Jeg har ind til videre ikke noget at kigge på andet end det MS selv skriver her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/arcjournal/bb735304.aspx