Avatar billede fbdk Nybegynder
12. maj 2008 - 17:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DW MX2004 list/menu

Er gået sukkerkold - sidder og tåger :-)
Skal have 2 * list/menu til at styre sideindholdet, sådan at valget i List1 kan bruges til at søge på i recordsettet til List2. Bakser med en "OnChange" behavior på List1, der skal linke til samme side og sende værdien fra List1 som URL parameter - altså med andre ord bare linke værdien fra List1.
Så kan jeg få trukket værdien ned i et link med PHP <a href sammeside.php?id=<?php echo "List1 værdien";?> eller er det den tunge vej med flere sider, forms og submit knapper
Avatar billede w13 Novice
12. maj 2008 - 17:57 #1
Så du søger onchange-fidusen?

onchange="window.location.href='sammeside.php?id='+this.options[this.selectedIndex].value"
Avatar billede fbdk Nybegynder
12. maj 2008 - 19:03 #2
Det synes jeg nu ikke virker for mig - taler vi PHP her ? for det gør serveren :-)
Har oprettet en flad side med et enkelt select(List) - serverfejl HTTP 500
<select name="select" onChange="window.location.href='OnChangeFidus.php?id='+this.options[this.selectedIndex].value">
Avatar billede w13 Novice
12. maj 2008 - 19:32 #3
PHP? En onchange indeholder jo JavaScript som standard. Så jeg snakker ikke PHP i dette tilfælde nej. :)
Og derfor kan den linje heller ikke give en HTTP 500-error. Fejlen må derfor ligge et andet sted.
Avatar billede fbdk Nybegynder
12. maj 2008 - 20:57 #4
spot on "w13" - fejl fundet og det virker - tak for hjælpen
Avatar billede w13 Novice
12. maj 2008 - 21:53 #5
;) Tak for point!