Avatar billede c_ptrsn Nybegynder
09. maj 2008 - 22:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fladskærm der blinker

Her til jul købte jeg en Samsung fladskærm, som indtil forrige uge har fungeret fint (og som er koblet på en Dell maskine). Nu er der imidlertidigt sket det fra tiden til anden blinker den, altså går sort i et sekund, for derefter at vende tilbage igen.

Når den er begyndt på det kan det enten stoppe efter kun dette ene blink, eller den kan fortsætte med hurtigere intervaller. Jeg oplever at når den går i blink-koma at når jeg trykker på start-menuen eller en anden menu under windows, blinker skærmen inden den viser billedet. Har også oplevet at der nogen gange under opstart er en del pixels på skærmen som ikke har den rigtige farve, e.g. der er en del røde og grønne pixel under Windows opstart.

Disse blink lader til at opstå tilsyneladende ud af det blå, f.x. tjekke sin hotmail konto, eller starte IntelliJ o.l.

Computeren er renset for støv, og det er meget sandsynligt ikke et varmeproblem. Siden problemet er så tilfældigt er jeg tilbøjelig til at give kablet fra gfx-kortet til skærmen skylden, men hvis det ikke er det er jeg lidt på bar bund. Er det skærmen eller er det grafikkortet/computeren?. Jeg ved som sagt ikke hvad der forårsager problemet, men måske der er en der har et godt svar.

Skærmen er en Samsung BW2032, på et GF7900GS kort.

Tak for hjælpen.
Avatar billede fluse Nybegynder
09. maj 2008 - 22:59 #1
Den nemmeste måde at finde ud af om der er dit grafik kort eller din skærm der er noget galt med er at sætte skærmen til en anden pc, og sætte en anden skærm til din pc... Det ville jeg mene var den nemmeste måde at komme til bunds i det.

Mon ikke du kender en du kan bytte skærm med et par dage?

Fluse
Avatar billede c_ptrsn Nybegynder
10. maj 2008 - 00:42 #2
Det er også morgendagens plan. Men tak for rådet :).