Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2008 - 18:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tips og tricks eller lignende

Hejsa. Det er muligt dette har været foreslået før, så beklager jeg...

Men jeg sad og skimmede artikler igennem og mange af de artikler der har fået negative kommentarer er ofte fordi de af brugerne slet ikke menes at være egentlige artikler, men blot et tip, en simpel løsning eller et godt råd.

Da alle kategorier på Eksperten retter sig mod egentlige spørgsmål vedrørende et eller andet computerproblem, eller et andet problem under "Andet" er det måske forståeligt nok at artikel systemet af og til bliver brugt forkert, for hvor er det lige man placerer det geniale tip eller råd som man ønsker at dele med andre....

Hvad jeg vil frem til er et forslag om i en kommende ny struktur at gøre plads til det. Dels for at få den slags tips ledt væk fra artikelsystemet og dels fordi jeg mener Eksperten kunne være et ideelt sted at samle den slags tips og tricks fra brugerne. Det kunne efterhånden blive til en samling man kunne søge i først, når man står med et givent problem.

Jeg ved godt at man ofte kan finde svaret på et problem ved alm. søgning i de eksisterende tråde, men laves et sådan system gennemtænkt, evt. i kategorier eller alfabetisk kunne det blive et godt opslagsværk.

Måske er det helt hen i vejret, hvad mener I?
Avatar billede egzonrh Nybegynder
10. maj 2008 - 00:34 #1
Mener du at lave en nyt faneblad der kaldes fx "Tips & Tricks", ligesom Spørgsmål & Svar og Artikler?
Der skriver alle bruger de tips de ved. Fx hvordan man laver computeren hurtigere, Hvordan man fixer en problem osv.?

Hvis det er dét, så syntes jeg også!:P.
Jeg har også et par tips, som jeg vil dele her med andre.
Avatar billede Slettet bruger
10. maj 2008 - 13:01 #2
Ja, det var noget i den retning jeg mente. Det vanskelige er naturligvis at kategorisere den slags på en måde så det bliver overskueligt, men noget lignende på samme måde som artiklerne.

Det kunne evt. også lade sig gøre at flette det ind sammen med spørgsmåls kategorierne på en sådan måde at når man oprettet et nyt spørgsmål i en given kategori kan man vælge først at få en liste over de tips og tricks der ligger indenfor samme emne. Det kunne så være et supplement til den alm. søgefunktion hvis man på en måde kunne liste tips og tricks i en given kategori alfabetisk.
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2010 - 12:22 #3
Fik en mail om at jeg har ubesvarede spørgsmål liggende, så må jo hellere se at få lukket med alle de point jeg har ude her :-)