Avatar billede hijacked Nybegynder
09. maj 2008 - 11:23 Der er 2 kommentarer

excel 2003 (11.8211.8202)SP3 viser underlige karakterer

Hvis jeg genererer en xls fil (tabulator sep text fil) via sqlplus fra UNIX indeholdende æ,ø og å, og sender den til en windows mail vises disse som underlige tegn i excel. Det har virket fint på foregående builds af excel. Er der nogen der kender en smart fix til denne issue, der ikke kræver rettelser til min eksiterende kode på UNIX? :-)
Avatar billede hijacked Nybegynder
09. maj 2008 - 11:39 #1
Glemte at sige at hvis jeg laver en csv fil fra UNIX indeholdende æ,ø og å virker det fint i excel. Hvis jeg kalder den syge xls fil noget andet feks. fil.err og vælger åben fil fra excel får jeg vinduet op med guiden tekstimport i excel. Her står fil operindelse som 932 : Japansk (Shift-JIS)
Avatar billede hijacked Nybegynder
13. maj 2008 - 09:36 #2
Slet ingen der har et godt tip? :-)