Avatar billede jjjakobsen Mester
09. maj 2008 - 10:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flet til girokort

Hvordan fletter man til girokort i Word 2007
09. maj 2008 - 10:22 #1
Hvori består dit problem?
- er det selve fletningen , der er problemet?
- eller er det det at flette til girokort, der er problemet?

Hvilket format er dine girokort?
09. maj 2008 - 10:58 #2
... og hvilken version af Word?

I hvilket format har du de data, der skal bruges på indbetalingskortenekortene?
Skal OCR-linien på indbetalingskortene også udfyldes? - der stilles særlige krav hertil.
Avatar billede jjjakobsen Mester
09. maj 2008 - 11:32 #3
Det er Word 2007.
Der skal udfyldes:
Til adresse og beløb to steder
Data er en alm. tabel med navn, adresse og beløb felter.
Girokortet kan være det al. aflange og det foldede.
09. maj 2008 - 11:43 #4
Hvori består dit problem?
- er det selve fletningen , der er problemet?
- eller er det det at flette til girokort, der er problemet?
Avatar billede jjjakobsen Mester
09. maj 2008 - 12:23 #5
Det er at flette til girokortet som f.eks. er nederst på en A4 side.
Hvordan får jeg målt de rigtige felter ud, så adresse og beløb kommer de rigtige steder?
Skal de oprettes som formularfelter, og så derefter foretage en fletning til disse formularfelter?
09. maj 2008 - 13:47 #6
Mål på papiret hvor oplysningerne skal placeres. (afstand fra top og venstre kant)

Indsæt topmargin, der svarer til afstanden til det første felt, der skal indsættes.
Indsæt tabulatorstop, der styrer placeringen på linien.
venstrestillede tab.stop til navn og adresse.
Højrestillede til beløb.
09. maj 2008 - 13:49 #7
Formularfelter er til formularer.
Flettefelter er til brevfletning.

Så det er flettefelter (dataindholdet fra din tabel) der skal indsættes.
Avatar billede jjjakobsen Mester
13. maj 2008 - 12:32 #8
Tak for hjælpen
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. maj 2008 - 12:58 #9
Hvis du vil undgå problemer bør du nok læse http://www.danskebank.dk/Link/BlankethaandbogenKap4/$file/Kap4_blankethaandb.pdf da det er ret vigtig at nederste linie overholder korrekte mål fra bunden og venstre side.

desuden kan den korrekte fonttype hentes her http://www.danskebank.dk/downloadfiler
14. maj 2008 - 15:12 #10
ok!

dragonknight>> I følge ovenstående skal OCR-linien IKKE udfyldes!