Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
08. maj 2008 - 19:43 Der er 6 kommentarer

Forbinde Linksys Wireless-G Broadband Router m. Yamaha R V2700 ?

Kan den bruges til min internetradio Yamaha Rx V2700 :

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=WRT54G

DHCP understøttet.

Har stofanet modem SB4100 Surf board.
Avatar billede darrich Novice
09. maj 2008 - 13:00 #1
Yamaha Rx V2700 understøtter RJ-45 kabel forbindelse til netværk.

Det kan fint fungere med Linksys routeren.

Hvad båndbredde har du?
SB4100 er et gammelt kabelmodem. Det kan volde problemer med forbindelser over 4 Mbit, og du kan få det byttet i butikken til et nyere modem uden det koster noget, hvis det er tilfældet.
Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
10. maj 2008 - 17:24 #2
Hej

Har FlatRate 6144/384.
Tror derfor jeg vil købe denne : D-Link AirPlus G DI-524

http://www.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=236389&SamleMenuID=12&gruppe=5145&Extended=&SiteID=1&Show_description=0&serie=&producent=DLinkSystems

Er den langt bedre ? Det er den vist.

Men hvad med hensyn til en modtager-censor i YAMAHA RX V2700 Internetstik ?

Der skal vel anbringes en modtager-cencor til den trådløse router ?

Hilsen
IIMicrosoftII
Avatar billede darrich Novice
10. maj 2008 - 18:33 #3
Har også 6144/384 flaterate. :o)
Jeg fik skiftet mit modem og det gav en langt mere stabil forbindelse og højere båndbredde, når jeg målte på det.

Jeg vil hellere anbefale dig linksys, som du selv har kigget på først.
D-link er ok, Linksys er bare bedre i mine øjne.

Det du skal lægge mærke til er understøttelse af følgende:
EN = 10 Mbit Ethernet (kablet)
Fast EN = 100 Mbit ethernet (kablet)
802.11b = en standard med op til 11 Mbit trådløs
802.11g = en standard med op til 54 Mbit trådløs
Det opfylder behovet for at koble ting på.

Hvis routeren står ved siden af radioen, kan du bare trække kabel til den.
Hvis du vil gerne gøre netradioen trådløs, som jeg hører du vil, så skal du have en ekstern enhed med kabel til radioen. Det kaldes en bridge (et eksempel)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=45826&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede iimicrosoftii Nybegynder
10. maj 2008 - 19:44 #4
Hej Darrich.

Takker for fin ekspertinformation.
Så har jeg fået besvaret mit spørgsmål.
Avatar billede darrich Novice
12. maj 2008 - 14:42 #5
velbekom, og god fornøjelse med det.
Avatar billede darrich Novice
13. juni 2008 - 13:58 #6
Du skal huske at markere et svar og acceptere, før spørgsmålet er lukket.