Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
08. maj 2008 - 12:40 Der er 1 løsning

Hjælp til redigering af hjemmeside. (MS Office Publisher)

Hej Eksperter.

Jeg har et problem, med en side jeg har overtaget fra en anden webmaster på et site.
Jeg har desværre ikke mulighed for at tage kontakt til ham, så derfor mit indlæg herinde.

Siden er redigeret i MS Office Publisher, og i den forbindelse skal jeg redigere en i forvejen oprettet menu-linje (indsætte flere links), samt redigere tekst under de enkelte links under menupunkterne.

Er der en herinde, som om muligt kan give et godt råd/hint til hvordan dette nemmest kan gøres/redigeres?
Jeg har forsøgt at redigere lidt tekst selv, ved at hente filerne ned fra sitet via ftp-adgang.
Når disse filer er nede på min pc, og jeg begynder at redigere tekst, og får uploadet den redigerede fil, så mangler billede ol. på siden.. Meget fustrerende.
Når jeg redigere sitet via Publisher kan jeg sagtens se billederne mv. (Forsvinder altså når de uploades)

Jeg har førhen benyttet mig af andre hjemmeside editerings programmer, herunder Stone's webwriter, Notepad++ mf, men jeg har aldrig redigeret i Publisher før.

Håber at der er en der kan hjælpe lidt med ovenstående problemer...

Mvh. HB25/ Jesper.
Avatar billede hugoboss21 Nybegynder
19. maj 2008 - 09:27 #1
Lukker.

Jeg har fået løst problemet selv.
Jeg fandt ud af redigeringsmetoden i Publisher, som gjorde at billederne kom ind på siden automatisk. Herunder fik jeg også mulighed for at tilføje links til siden. Super nemt.

Man skal sætte de nye links ind på selve mastersiden, og herefter spiller det max..

Tak for hælpen.

Mvh.
Hugoboss21