Avatar billede chalde Seniormester
08. maj 2008 - 11:09 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

word 07, sidefod forskellig pr. side

Hej folkens
Hvordan er det man får sidefoden til at være forskellig fra side til side?
Jeg skal have sidetal på og ellers bruge den til henvisninger.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. maj 2008 - 11:34 #1
Hvis henvisningerne skal indeholde tekst, som hentes fra den pågældende side, er det oplagt at bruge StyleRef-felter.

Se denne (engelske) artikel:
http://sbarnhill.mvps.org/WordFAQs/StyleRef.htm
Avatar billede chalde Seniormester
08. maj 2008 - 11:58 #2
Det ser yderst avanceret ud (har lit tidspres, skal være færdig.... hmm igår :P). Skal blot være f.eks et citat markeret med 1) og så en henvisningen i sidefoden til kilden.
Kan sagtens få det smidt ind, det er blot det samme på hver side.
Avatar billede w13 Novice
08. maj 2008 - 12:01 #3
Er det kun henvisningerne, som varierer fra side til side?
For det kan du jo lave i "Indsæt".
Avatar billede chalde Seniormester
08. maj 2008 - 12:05 #4
Jeps, det er kun henvisningerne. Men hvordan får jeg lavet det i indsæt?
Har prøvet med krydshenvisning, men kan ikke helt fange hvordan det bruges.
Avatar billede w13 Novice
08. maj 2008 - 12:32 #5
Prøv: indsæt --> reference --> fodnote
Avatar billede chalde Seniormester
08. maj 2008 - 13:09 #6
Hvor finder du det i 2007 (2007 er meget anderledes i opbygningen fra 97-2003).
Avatar billede chalde Seniormester
08. maj 2008 - 13:11 #7
Der var den endelig :)
Havde helt overset den.
Fanebladet Referencer -> Indsæt fodnote.
Smid svar w13, du ledte mig på vej :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. maj 2008 - 13:11 #8
Jeg tror, der er lidt forvirring omkring begreberne her. Ud fra din kommentar til min første kommentar, kan det godt se ud til, at det er fodnoter, du er ude efter (jeg forstod det anderledes efter din første beskrivelse). Men fodnoter kommer faktisk ikke til at stå i sidefoden. De står ovenover (eller lige under teksten - dit valg). Den enkelte fodnote vises på den side, hvor notehenvisningen er indsat (dvs. det sted, hvor markøren står, når du indsætter fodnoten).

I Word 2007 kan du indsætte fodnoter via fanen Referencer > gruppen Fodnoter > Indsæt fodnote. Du kan finde mere info i Word's hjælp - søg f.eks. på "indsæt fodnote".
Avatar billede chalde Seniormester
08. maj 2008 - 13:14 #9
Nemlig :)
Smid også et svar. 1 minut til eller fra skal ikke gøre forskellen :)
Avatar billede w13 Novice
08. maj 2008 - 13:31 #10
:)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. maj 2008 - 15:56 #11
Kommer her.