Avatar billede isha Nybegynder
07. maj 2008 - 20:03 Der er 10 kommentarer

Fejl ved oprettelse af mapper i php testprogram

Hej,

Jeg fik oprettet en MySQL server, eller php server nu her idag fra cliche.dk.
Udover det så har jeg brugt et testprogram for at se om det som skulle ligges ind på serveren, ville fungere rigtigt med de programmer jeg bruger til at udvikle min side med.

Mit problem går så ud på, at jeg sagtens kan uploade billeder osv til serveren, men når dette testprogram går ind og opretter en mappe får jeg nogle fejlmeddelser.

Vedlagte link, viser fejlene.

http://kjaerbye-blom.dk/svmtest/filetest.php

Hvordan kan jeg få rettet disse? Eller få adgang til at lave om på dem?

På forhånd tak.
Avatar billede coderdk Praktikant
07. maj 2008 - 20:56 #1
Du skal nok bruge dit FTP-program til at sætte permissions til 777 på denne mappe:

/home/virtual/kjaerbye-blom.dk/public_html/svmtest
Avatar billede isha Nybegynder
07. maj 2008 - 21:05 #2
Den står allerede til 777. Det er lidt det som jeg ikke kan forstå.
Avatar billede coderdk Praktikant
07. maj 2008 - 21:15 #3
Du kan nok ikke bruge den hos Cliche... I din hjælp står der "Safe mode should be off" - Det er den nok ikke hos cliche ;P
Avatar billede isha Nybegynder
07. maj 2008 - 21:47 #4
Hmm, hvad gør jeg så?
Undskyld, men jeg har virkelig ikke den store forstand på det hehe... Er først lige begyndt at sætte mig ind i det sådan for alvor.
Avatar billede coderdk Praktikant
07. maj 2008 - 23:37 #5
Det lyder umiddelbart ikke som om at du kan bruge scriptet...
Avatar billede isha Nybegynder
08. maj 2008 - 09:18 #6
Jeg skal jo finde ud af hvordan jeg ændre på php indstillinger....
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
08. maj 2008 - 09:25 #7
Hvis du vil kunne ændre på PHP instillinger, bliver du nødt til at betale godt, eller selv hoste dine sider. Du får ikke lov at ændre i dem sådan uden videre, hos et webhotel
Avatar billede isha Nybegynder
08. maj 2008 - 09:35 #8
Okay, jeg troede bare at man kunne gøre det igennem php.ini filen, eller så fremledes...
Avatar billede coderdk Praktikant
08. maj 2008 - 09:44 #9
Det kan du også - Men den har du vel ikke adgang til ;P Med mindre, selvfølgelig, at det er din egen server, der er hostet hos cliche?
Avatar billede isha Nybegynder
08. maj 2008 - 09:53 #10
Crap... Det program ville have gjort det så meget nemmere for mig :(
Skal sidde og lave templates af alle billeder osv nu, hvis jeg ikke kan få ændret det...
buhuu :(