Avatar billede spathiphyllum Nybegynder
06. maj 2008 - 15:30 Der er 7 kommentarer

qtintf.dll og irriterende dependency

Hej,

jeg har stillet spørgsmålet før og ikke fået svar der har løst mit problem, så prøver lige igen:

Jeg bruger D7 under Windows. Hvis jeg laver en vcl app. (altså IKKE en clx-app) og sætter et stringgrid på formen, så kan programmet ikke køre på maskiner uden qtintf70.dll.
Dette er ikke godt; der er ikke nogen unit der user noget der begyndet med q, og det er ikke en clx-app. Prøv selv.

Spørgsmålet er: Hvad gør jeg for at slippe af med denne dependency??

Tak på forhånd.
Spathiphyllum

PS:
Gentager: Det er ikke besværet værd at spørge om jeg er sikker på at det er vcl og om jeg er sikker på der ikke er nogen uses clause for units der begynder med q.
Avatar billede Slettet bruger
06. maj 2008 - 15:39 #1
Avatar billede spathiphyllum Nybegynder
06. maj 2008 - 15:54 #2
Hej Jape44,

linket hjælper mig desværre ikke. Jeg bruger ikke nogen unit der starter med q...

Tak for forsøget.
S.
Avatar billede martinlind Nybegynder
06. maj 2008 - 17:05 #3
Har du sidste nye upd til D7 ?

Har aldrig oplevet det med D7, kunne du ikke prøve at smide dpr og Unit1 sourcen ind her ?
Avatar billede stone Forsker
06. maj 2008 - 18:32 #4
qtintf.dll er det ikke en fil der benyttes af Windows? Har du nogle kald som involvere den fil?
Avatar billede martinlind Nybegynder
06. maj 2008 - 22:25 #5
Det må da være noget ala dette du er ude i, hvad skulle det ellers være, har du kigget i grids-unit'en : ( jappe44's link )

I've had a similar problem and it turned out to be the "MessageDlg" function. Of the different overloaded methods available, the first (simpler) one is in the DIALOGS unit, but the second one is in QDIALOGS and so will want to use the QTINTF70.DLL

From Delphi 7 help...

function MessageDlg(const Msg: string; DlgType: TMsgDlgType; Buttons: TMsgDlgButtons; HelpCtx: Longint): Word; {OK to use in windows applications}

function MessageDlg(const Caption: WideString; const Msg: WideString; DlgType: TMsgDlgType; Buttons: TMsgDlgButtons; HelpCtx: Longint; DefaultBtn: TMsgDlgBtn = mbNone; Bitmap: TBitmap = nil): Integer; overload; {Do not use in windows apps - it will want to use the qtintf70.dll}
Avatar billede hrc Mester
07. maj 2008 - 07:40 #6
Hvis du følger dette link (vist det samme som Martin fandt), så er enden på det hele at han slettede en "QT" i en af hans "uses"-sektioner.

  http://forums.devshed.com/delphi-programming-90/qtintf70-dll-167504.html

eller dette link:

  http://www.tek-tips.com/viewthread.cfm?qid=934855&page=7

Du er vist ikke alene med det problem, men Internettet (Google) giver ikke de nøgleklare løsninger fra sig.
Avatar billede hrc Mester
07. maj 2008 - 07:42 #7
Der er dog en vis overvægt af brugere der bare skal slette QT i uses.