Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juni 2001 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

nu liste under brugerinfo

Eftersom Email notify har en del bagdele:
1) ikke for pålideligt.
2) totalt uoverskueligt når man får 2-300 mails dagligt
3) en væsentlig belastning for serveren

var det måske en ide at tilføje en my liste under brugerinfo \"spørgsmål der har været indlæg i siden du kikke på dem sidst\".
Efter ganske de samme regler som for emails, men gerne noget mere komprimeret. fx:

titel,  kategori,  antal nye indlæg, nyt spørgsmål

når man så kikker på et spørgsmål falder det ud af listen igen.

det ville spare en hulens masse email traffik, være mere overskueligt og forhåbentlig også mere stabilt.

mvh JakobA
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juni 2001 - 23:30 #1
Selve idéen er interessant, men jeg kan ikke helt regne ud hvordan du ser at serveren bliver mindre belastet??
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juni 2001 - 23:49 #2
nogenlunde samme db-opslag og ændringer, men ingen IP aktivitet før brugeren kommer og kikker.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. juni 2001 - 23:52 #3
Jo det lyder ikke dumt at spare serveren måske 100.000 mails om dagen.
Avatar billede tommyf Nybegynder
20. juni 2001 - 00:53 #4
Men det at man får en e-mail er med til at lokke en tilbage til sitet for at kigge, det vil man jo ikke på det anden måde.
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. juni 2001 - 07:15 #5
ja det er så et problem. kan det løses?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. juni 2001 - 10:10 #6
Man kunne gøre det valgfrit. En del af os \"mail-tunge\" brugere logger jo ind ligegyldigt om vi har fået en mail eller ej.
Avatar billede jakoba Nybegynder
21. juni 2001 - 20:26 #7
Og vi slipper nok ikke udenom at spørgeren skal have en mail.

nikolajdu > så du det? 1200+ på een dag, men det var også nonstop, fra 6 morgen til midnat (+held).  ball\'s in your court.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
21. juni 2001 - 21:27 #8
Yep jeg så det. Flot gået og til lykke med min 10. plads. Jeg havde den lige i 3-4 timer. Anyway jeg kommer stærkt igen. :-)

Ja, spørgeren bør ihvertilfald have en mail.
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. september 2001 - 18:32 #9
Der er vel vigtigere ting